Bij 2x poetsen per dag vervang ik zelf de borstel eens per drie maanden. De merken zelf hebben het liefst dat je om de 2 weken vervangt, maar dat is geldverspilling. Veel borstels hebben een blauw laagje dat vervaagt bij het gebruik. Als de kop wit is kun je de borstel vervangen, maar zoals gezegd is er weinig op tegen om m iets langer te gebruiken.
11 jaar geleden
Een tandenborstel moet dus echt om de drie maanden vervangen worden. Dat geldt ook voor elektrische tandenborstels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ieder merk heeft wel een ingebouwd systeem om aan te geven
wanneer de borstels vervangen moeten worden.
Bij Oral-B Sensitive heeft borstelharen die vervagen wanneer de opzetborstel vervangen moet worden.