Micaplaatje is niet meer vast te schroeven, hoe nu vast te zetten?

Micaplaatje diende vervangen te worden, dus oude keurig uit mijn magnetron geschroefd en nieuwe besteld.

Nu krijg ik de schroeven niet meer terug op hun plek in de magnetron - het lijkt alsof de schroeven zijn dolgedraaid.

Alternatieve manier op het micaplaatje vast te zetten? Is evt. hittebestendige tape een goed idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (2)

Er bestaat hittebestendige lijm.
Maar slimmer is even te kijken waarom de schroefjes doordraaien.
Soms hebben ze aan de binnenkant een moertje, dat is er dus uitgevallen.
Is dat niet het geval, dan is het gaatje iets te groot geworden.
Neem dan een iets groter PARKERSCHROEFJE, niet langer maar iets breder en alles zit weer vast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, bedankt: het schroefgat is nu idd te groot (geworden?), de schroeven vallen er nu gelijk weer uit. Hopelijk levert een iets bredere schroef wat op - ik zal deze week 's wat gaat rondkijken bij bouwmarkten.
Er word maar geschreven over grotere of bredere schroeven
maar jullie bedoelen eigenlijk dikkere schroeven (diameter)
Want ze mogen echt niet langer zijn anders raak je misschien
wat aan het binnenwerk