Waar vind ik testen en reviews van wasmachines?

Ik heb een nieuwe wasmachine nodig. Maar er zijn er zo enorm veel...

Prijs is niet het belangrijkste. Al kost een bepaalde machine 200 euro meer dan een andere... zo'n apparaat gaat minimaal 10 jaar mee, dus gaat het om maximaal 20 euro per jaar, en dat is geen probleem. Dan vind ik wasresultaat, levensduur en betrouwbaarheid veel belangrijker.

Ik zoek dus testen en reviews van verschillende modellen. Waar vind ik die?

Extra vraagje: kun je bij elke machine kiezen of het deurtje linksom of rechtsom opent?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan niet altijd kiezen voor links / rechts. Wij hebben een bovenlader (AEG Turnamat, een echte aanrader) en daar zit het scharnier altijd aan de achterkant ;-).
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik heb nu ook een bovenlader. Die heeft twee scharnieren: voor en achter.
Pieter2011
11 jaar geleden
Hier vind je de hoogst gewaardeerde machines uit de test van de CB: http://tinypic.com/r/260viis/6. Maar zoals je al bij de nummer 1 ziet, zijn de gebruikers het lang niet altijd met de testresultaten eens... Je zou ook een Asko kunnen overwegen; dat is de "Zweedse Miele". Uitstekende apparaten (zie reviews Kieskeurig) en prima service. Ik ben daar zelf heel erg tevreden over!

Antwoorden (3)

Je kan hier eens gaan kijken, dat zijn persoonlijke ervaringen... Is geheel iets anders dan de Consumentenbond die bij het testen van surfplanken deze van een klif afgooiren en daar de resultaten van geven. Of de winnende plank nou lekker surfde, werd niet vermeld:

http://www.kieskeurig.nl/wasmachine?xtor=SEC-[42007-6E9B71C2-EFD2-4E06-8832-3B27DA142C68S4118971803]-GOO-1[grp]-1[ad]-S-[test%20wasmachines]&gclid=CM6v7IuJjbQCFUxY3godjzgADQ
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou als ik jou was me iets beter verdiepen in de testen van de consumentenbond. Mijn ergernis daar is vooral dat ze niet lang genoeg testen zodat de goede Mieles meer punten krijgen voor de extreem lange tijd dat ze blijven werken. Een Miele komt daar nooit op nummer 1 omdat ze dat stukje niet belangrijk genoeg vinden. Verder is er niets mis met die testen. Je weet zelf ook dat reviews ook niet altijd betrouwbaar zijn.
Zoek even iemand die lid is van de consumentenbond, die kan op zijn abonneenummer voor jou de nieuwste testuitslagen doorgeven. Ook kun je de consumentengids vaak in de bibliotheek lezen.

http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/huishouden/wasmachines/
Soms kun je daarvoor kiezen (deur links of rechts) dat staat wel in de specificaties die je op internet kunt vinden (kieskeurig ofzo)

Ook een goede website: http://www.wasmachine-online-kopen.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kieskeurig.nl daar heb je meestal objectieve beoordeling en de beste prijs, incl. oordeel betrouwbaarheid leverancier.