Zanussi bovenlader wasmachine geeft storingscode: 1 x rood, 1 x groen, wat betekent dit?

Het gaat om een betrekkelijk nieuwe bovenlader, waar zelfs garantie op zou zitten ware het niet dat ik het bonnetje kwijt ben... Maar goed, als ik de foutcode uitlees, knippert hij 1 x lang rood, 1 x lang groen. Kan iemand me vertellen wat dit betekent of waar ik deze foutcodes kan opzoeken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Foutcodes in wasmachines werken met 2 lichtjes, eerst tel je hoe vaak het eerste lichtje knippert, dan hoe vaak het tweede lichtje knippert. Het eerste lichtje is voor het eerste getal in de errorcode, tweede lichtje voor het tweede getal.
1x en 1x vormt dus de foutcode E11 (E staat voor error)
Zoek op google naar 'Zanussi E11', en je weet dat de waterdruk te laag is. Staat de kraan volledig open? Zoja, dan zit misschien een filter verstopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Perfect, dat is het antwoord dat ik zocht! Waterdruk te laag? dat zou kunnen. We hebben namelijk een eigen watervoorziening met hydrofoor hier. Die staat op 3,5 bar, maar het zou kunnen dat dat bij de wasmachine lager uitpakt. Ik ga het in die richting zoeken!