Ja hoor, dat is geen enkel probleem. Ik zou het alleen wel door een erkend installateur doen zodat je ook geen gedonder krijgt met je verzekering indien er toch iets fout zou zijn.
Doe het zelven met een gasleiding lijkt mij geen optie, alleen verzekeringstechnisch al niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat is het probleem nu, de meterkast?, De gas aansluiting heeft daar geen probleem mee denk ik.
of bedoel je dat de gasaansluiting in een schakelvrije ruimte moet zijn. dat lukt bijna nooit. alles in een huis schakelt en veroorzaakt dus vonkvorming. genoeg voor een explosie als het gasmengsel een explosieve waarde heeft. dwz een percentage gas en een percentage zuurstof.
dit is altijd het geval.
zorg dus dat er geen gas ontsnapt, alleen als er direkt een vlammetje bijzit.
Let dus goed op als je deze klus gaat doen, zelf doen is trikkie, test de gaspijp zeer zorgvuldig, bv mbv zeepsop en zeker niet met een aansteker.
Bij twijfel, raadpleeg een goede installateur, gaspijp leggen is vakwerk.