Mijn LG wasmachine van 2,5 jaar maakt gaten in mijn was. LG wil geen verantwoording nemen. Wat is mijn recht?

Ik heb de LG gekocht omdat hij zo zuinig is in water en stroomverbruik. Klopt inderdaad maar bij elke was die ik draai komt er kleding met gaten uit.
Ik heb telefonisch en via mail contact opgenomen met LG maar zij weigeren iets aan het probleem te doen.
Ik kan een afspraak maken met de reparateur waar ik een prijsopgave van krijg en van daaruit kan beslissen of ik akkoord ga of niet.
Heb ik nog andere rechten? Ik zou graag zien dat hij gewoon kosteloos gerepareerd word omdat het niet aan verwaarlozing van de machine, slechte balans enz ligt.
Hij heeft altijd al gaatjes gemaakt alleen worden ze steeds groter.... Ik durf geen was meer te draaien. Help.....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom denk je dat de wasmachine de gaatjes veroorzaakt ! Motten , goedkoop textiel ,Ja kan dus slechte kwaliteit stoffen , goed voelen of er geen onregelmatigheden in de stof zitten als het koopt bij drie x wassen of eerder vallen er alle maal gaatjes in ! het was middel , het samen wassen met bijv een ruwe stof , of met metalen voorwerpen . Voel voorzichtig aan de binnen kant Vd trommel of er niet ergens een beschadiging is !! Een metalen op haal . Pas op dat je je niet bezeerd .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En anders Tros Radar inschakelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beetje dom als de machine altijd al gaatjes heeft gemaakt om pas na 2,5 jaar aan de bel te trekken, zo verspeel je al je rechten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad pelle!

Antwoorden (3)

Neem contact op met de verkoper, niet met LG zelf. Jij hebt een overeenkomst met de verkopende partij, niet met de fabrikant. Als je het een beetje slim speelt kan er heel wat gedaan worden. Ben een beetje brutaal, en sta op je strepen. Een wasmachine heeft een economische levensduur, en die is zeker langer dan 2,5 jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraagt wat je rechten zijn. Het antwoord is kort maar krachtig: geen.

Het gebeurt regelmatig dat wasmachines gaatjes in het wasgoed veroorzaken. Meestal is dan sprake van een hapertje aan het metaal van de trommel. Vaak wordt dat veroorzaakt doordat er per ongeluk iets is meegewassen dat de trommel heeft beschadigd. Je kunt zo'n oneffenheid makkelijk opsporen met een oude nylonkous die je langs de binnenkant van de trommel wrijft. Met een vijltje kun je het probleem verhelpen.

Maar dat het euvel ook talloze andere oorzaken kan hebben, blijkt wel uit de reacties van 'lotgenoten' onderaan deze pagina: http://eenkastjeperdag365.blogspot.nl/2012/05/dag-146-de-strijk.html
11 jaar geleden
Toen ik weduwe werd draaide mijn dochter in het begin mijn was. Regelmatig zag ik ook dat er gaten in mijn kleren waren. Toen ze mijn machine kwamen repareren bleek het echter de fout te zijn van mijn dochter, ze stak téveel was in de machine, waardoor het rubber een duw kreeg en de was bleef haperen. Misschien is dat bij u ook het geval, maar het kan natuurlijk van niet.