koolborstel van wasmachine losgehaald en weer teruggeplaatst. Nu maakt deze een geluid alsof het aanloopt. Wat kan ik doen?

Ik heb de koolborstels eruit gehaald om te kijken of ze versleten waren maar dit was niet het geval. Nadat ik ze terug heb geplaatst lijkt het alsof ze aanlopen. Dit was na een storing en deze is wel weg nu :)

Er zit op de borstels een schuine kant in die sluit helemaal aan op de as. Kan het zijn dat ze er toch niet goed opzitten nu? Of gaat het geluid vanzelf weer weg als ze weer wat slijten? En is dit slijten wel goed?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.2K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk iets te dicht op de rotor geplaatst. Meestal slijt het vanzelf weer in en wordt ook het geluid minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je ze niet verwisseld? Zijn ze maar op één manier te plaatsen?

Andere antwoorden (2)

Als ze niet te erg vonken, gaat het vanzelf goed, je hoor ze altijd wel iets, zeker als je erop gaat letten. Wel opletten, dat ze lang genoeg zijn en niet maar net de rotor raken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en vergeet niet eerst zaten ze waarschijnlijk klem en dus los van de rotor.
De borstels zijn niet op hun originele plaats gemonteer of gewoon 180° gedraaid. Daardoor hebben ze een ander loopvlak en moet dit weer inslijten.
Dat geluid zal vrij vlug vanzelfs verdwijnen.