Om te voorkomen dat je de vriezer vaak moet ontdooien, kun je na het ontdooien glycerine op de binnenwanden smeren; hierdoor hecht het ijs minder snel aan de wanden.

Toegevoegd na 38 seconden:
http://www.bestepoetstips.nl/keuken/schoonmaken/222-vriezer-ontdooien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beetje laat, maar nu wel als duidelijk topper, met een meetbare verdubbeling qua tijd die het heeft opgeleverd.
Bedankt.

Andere antwoorden (4)

Hierbij wat tipsom rijpvorming te voorkomen:

* Open de vriezer niet onnodig of onnodig lang;
* Leg nooit warme producten in de vriezer, laat ze eerst afkoelen;
* Een volledig gevulde vriezer heeft minder last van rijpvorming dan een lege of half lege vriezer;
* Zet de thermostaat niet onnodig hoog.
* Plaats de vriezer niet in een warme of vochtige omgeving.
* Let erop, dat de deur van de vriezer goed wordt gesloten;
* Zorg voor voldoende ventilatie.

Toegevoegd na 58 seconden:
En met minder rijpvorming hoef je hem natuurlijk minder vaak te ontdooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1 als kleine aanvulling op dit prima antwoord:
mocht men de vriezer ontdooien, zorg er dan voor dat de vriezer goed droog is voor men hem weer aanzet.
zorgen dat de rubbers goed afsluiten, dus niet vies zijn.
Vriezer zo kort mogelijk openen zodat er niet teveel warme lucht in komt
zorgen dat de producten die je in de vriezer zet al ver genoeg afgekoeld zijn. Afkoelen geeft vocht en dat vocht bevriest en dan moet je ontdooien
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je noemt het afsluiten van de rubbers als eerst. dit is naar mijn mening ook de belangrijkst.
Behalve de tips van iHave kan u de lege ruimtes best volledig opvullen met lege gesloten diepvriesdoosjes.
Met afwasbare stift de inhoud en datum opschrijven dan hoeft u niet lang te zoeken.
Op die manier moeten wij dat maar eens per jaar doen en dan nog voor de hygiene en uit properheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook investeren in een No Frost vriezer. Deze vriest niet aan. Enkel het energieverbruik hiervan ligt hoger.