Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen een Senseo en een 'gewoon' koffiezetapparaat?

Gebruiksgemak, mogelijkheden, energiegebruik, koffiegebruik etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Dat het een enorm trendy apparaat is en dat de koffiepads in verhouding veel duurder zijn dan "gewone koffie".

Gebruiksgemak: of je een filter volgooit met koffie of een pad onder de klep legt...?

Energiegebruik: beide apparaten verhitten het water naar dezelfde temperatuur...?

Koffiegebruik: meer, aangezien je bij "gewone koffie" alle koffie nog kan laten trekken en niet per kopje wordt gefilterd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL is een senseo nog trendy? Ik dacht dat die dingen allang uit waren ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle
Ik zet gewoon nog met de hand koffie: los filterhouder met filter en gewoon een glazen kan eronder. Ik ben nog steeds al jaren trendy en nog steeds erg IN!!! Mijn volgelingen die zich afzetten tegen dergelijke nieuwewetsigheid groeien dagelijks in aantal en vinden de wijze van traditioneel koffiezetten de ultieme vorm van trendiness. Knoopt U dat even in Uw oren, asjeblieftdankjewel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet wat voor reactie je neerzet maar volgens mij ben ik het helemaal met je eens. De senseo is allang uit, je zet of gewoon koffie of met zo'n nog veel duurder ding.

Andere antwoorden (2)

De Senseo heeft vele harten veroverd in Nederland. Een apparaat welke snel ingeburgerd is in vele huishoudens. En terecht ook. Wereldwijd zijn er miljoenen Senseo apparaten verkocht. De Senseo is een product dat is voortgekomen uit een samenwerking tussen Douwe Egberts en Philips.

Inmiddels kunt u niet alleen koffie zetten met uw Senseo apparaat, maar ook thee en warme chocolademelk. Wel lekker maar ook duur. Ook heeft u voor de thee en chocolademelk een andere padhouder nodig.

Uw Senseo heeft natuurlijk wel voordelen. Zo bespaart u aardig wat geld omdat een Senseo apparaat minder tijd nodig heeft om uw koffie warm te krijgen. De traditionele koffiezetapparaten doen er wel even over, en daar komt bij dat in de meeste traditionele koffiezetapparaten de koffie warm gehouden wordt. Dat kost dus extra veel stroom.

Een pad is precies berekend op 1 kop koffie. U zet dus nooit teveel koffie met een Senseo of een andere koffieapparaat die op pads werkt. Dit in tegenstelling tot de traditionele koffiezetapparaten waarbij meestal veel koffie wordt verspild. Zonde aangezien er meestal mensen in arme landen hard werken om u dit product mogelijk te maken.

Dat is dus ook de kracht waarmee de Senseo zich heeft onderscheiden en zo snel intrede heeft gedaan in vele huishoudens. De koffiepad, makkelijk, simpel en duurzaam.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.zuinig.info/besparen.php?num=36
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo,... aandelen in Senseo?
De smaak!

Voor het snelle gemak een senseo.

Voor een overheerlijk bakkie een koffiezetapparaat of met de hand zoals anderen al beschrijven.