hoe krijg ik glazen plaat(met ingebak.resten) v.oven schoon?zet hieronder wat ik al geprobeerd heb, te weinig plaats om in 1 keer te doen

* dikke laag waspoeder, kokend water en 24u laten trekken
* 2 keer dikke laag oxi action, kokend water en 24 u laten trekken
* een berg steradent tabletten, kokend water en 24 u laten trekken
helpt allemaal wel iets maar niet genoeg
wie heeft het wondermiddel voor me
alvast bedankt
groetjes,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21.5K

Het beste antwoord

Waspoeder en steradent doen weinig met aangebrand vet. Ammonia werkt daar wel erg goed tegen.

Het is wel gevaarlijk spul. Het wordt vaak gebruikt bij het schoonmaken van een oven. Vaak werkt het gewoon al om een schoteltje ammonia in een oven te zetten. Maar als je dan de oven open doet moet je eerst het raam open doen om te luchten en niet inademen als je de oven open doen.

Wat je misschien kan doen is een laagje ammonia in de schaal en er een plastic zak er omheen. En dan een uurtje laten trekken. Er komen echter wel giftige dampen vrij als je de zak open doet. Dus weer raam open en je hoofd wegdraaien en niet inademen als je hem open doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Heet water met soda en citroensap. Een uurtje laten staan en goed boenen. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een product om aangebrand vet met op te lossen zoals gebruikt wordt voor de barbecue.
Laten inweken voor +/- 1 uur en schuren met een schuursponsje.
Dit een aantal keren herhalen tot alle vuil weg is.
U kan hiervoor ook een steekmesje aanwenden zoals gebruikt op een vitrokeramische kookplaat.
U kan zien wat ik bedoel op bijgevoegd filmpje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer eens zuiveringszout wat je in de keuken gebruikt.
Flinke laag erin en heet water erop.
Laten staan hele nacht afgedekt met aluminiumfolie.
dag erna kun je de ovenresten verwijderen.
Goed naspoelen en misschien indien het nog niet helemaal weg is herhalen.

Toegevoegd na 46 seconden:
heet water moet kokend water zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog een tip als het glas is insmeren met zachte zeep.
Beter bekend als groene zeep.
En in plastic zak een nacht laten staan.
Daarna vuil verwijderen met borsteltje en goed uitwassen en naspoelen.
Hoop dat een van deze tips jou het gewenste resultaat zal brengen.
11 jaar geleden
Allereerst: wonderen bestaan niet, maar heb je deze middelen al geprobeerd: één of twee vaatwastabletten met heet water en 24 uur laten inwerken of gewoon ovenreiniger waarmee je de rest van de oven ook kan schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist oven reinigen, en dan kan ik je de HG ovenreiniger aanbevelen.
effe inspuiten, effen uurtje laten weken, en je veegt het er zo af.
Zo niet dan is je schaal echt niet meer te redden, en kun je hem weggooien.
Want dit is erg agressief spul, als het daar niet mee af gaat, gaat het er nooit af.
Een schuursponsje met groene ouderwetse zeep geprobeerd? Een dremeltje helpt misschien ook wel, en dan polijsten, niet schuren. Gebruik dan wel polijstmiddel. Daarna gewoon met sopje afwassen.