Ik heb een stofzuiger gekocht, maar ik ben er niet tevreden over. Kan ik terug naar de winkel?

Ik heb gewoon een leuke stofzuiger voor een redelijke prijs uitgezocht, met het idee dat de ene of de andere niet veel verschil maakt. Deze was rond 120 euro, en van een bekend merk.
Maar er zitten geen stofzuigerzakken in (wat me fijn leek) en nu is het reservoir elke keer heel snel vol. Als ik de huiskamer stofzuig, moet ik het reservoir gaan legen in de vuilbak - vies klusje. Je moet de resten (haar) er dan echt uitpeuteren.
Kan ik terug naar de winkel om over hun product te klagen, en wat mag ik dan verwachten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K
Pieter2011
11 jaar geleden
Kijk de volgende keer eerst even naar de beoordelingen en reviews over zo'n product op www.kieskeurig.nl. Dat kan je een miskoop besparen.

Het beste antwoord

Nee, helaas. Je kunt een product dat niet deugdelijk is terugbrengen tegen terugbetaling van de koopsom, maar dat is hier niet zo: het is gewoon een goedkoop type stofzuiger die het op zich goed doet, alleen niet naar jouw voorkeur. En winkels staan vaak toe dat je iets binnen bijvoorbeeld een week terugbrengt zonder dat je een reden opgeeft, maar dan moet alle verpakkingsmateriaal nog op zijn plek zitten, zodat hij weer zo de winkel in kan. Je hebt er al mee gezogen, dus dat kan niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

eigenlijk is het jouw fout, je hebt je niet voorbereid op deze koop, en ook in de winkel geen vragen gesteld blijkbaar?
je zou naar de winjkel kunnen gaan en je probleem uitleggen, maar ik denk dat je toch afhankelijk bent van hun coulance.
suicces!
11 jaar geleden
Als jij alleen al een vol reservoir hebt na het zuigen van de huiskamer dan heb je recht om te klagen, dat is niet normaal.

Ik zou het gewoon proberen, nee heb je, ja kun je krijgen maar als het alleen om dat vieze klusje gaat gaat het niet werken, dat had ik zo ook wel kunnen bedenken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je mag verwachten van de winkelier hangt wel een beetje van de winkelier af en of hij de klacht terecht vindt. Je hebt kans dat je geen poot aan de grond krijgt en dan sta je weer buiten met je stofzuiger, het kan ook zijn dat hij je een nieuwe laat uitzoeken met korting en als je het geluk hebt dat meer mensen hebben geklaagd over dit model zul je wel wat meer er uit kunnen slepen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Misschien heeft Maeve wel een heéééle grote of een héééle vieze woonkamer... Onzin hoor, ik vind dat je gelijk hebt. Het is niet normaal dat je na iedere zuigbeurt het reservoir moet legen.
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
LOL.... ja stiekem s Maeva koningin Beatrix ofzo ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja. Ik heb ook ooit zo'n stofzakloze stofzuiger gehad. Echt. NOOIT MEER. Het is gewoon een nadeel dat dat bakje snel vol is. Plus dat je met je tengels alle vieze prut eruit moet halen. Dan geef mij maar lekker een stofzak.
Maar op zich had je dat ook kunnen weten toen je de stofzuiger kocht. Ik bedoel.... Geen zak... bakje waar alles in komt. Dan had je je al af kunnen vragen hoe je dat bakje leeg moet maken.
Ik weet niet hoe lang je hem al hebt? en hoe vaak je hem gebruikt hebt. Is dit 2x en je hebt hem net een week ofzo. Dan kun gerust naar de winkel gaan en vragen of ze iets voor jou kunnen betekenen. Maar verwacht niets. Mede omdat ze de stofzuiger niet meer als een nieuwe kunnen verkopen (want dan komt die klant terug met het verhaal dat hij al gebruikt is).Het kan zijn dat ze aanbieden dat ze hem terugnemen maar dat je dan b.v. geen 120 euro terug krijgt maar 108 euro (10%). Zo kunnen de stofzuiger doorverkopen als zijnde gebruikt, en kun jij je laten adviseren voor een andere (als je hiermee kan leven, kun je dit zelf ook voorstellen als regeling).

Ik weet ook niet hoe groot het reservoir is en of je huisdieren hebt (hierdoor is het reservoir natuurlijk sneller vol).
Maar het blijft dat deze stofzuiger geen goeie keuze was voor jouw. laat je dus goed adviseren en laat duidelijk merken wat je wensen zijn en wat jou situatie is

probeer er samen uit te komen. lukt dit niet, kun je hem altijd op marktplaats zetten;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
Het kan ook zijn dat ze je klacht aan de fabrikant doorgeven. Als die bang is voor negatieve reclame, heb je een kans dat hij wordt teruggenomen. Maar dan ben je wel een/twee maanden je stofzuiger kwijt voordat je de uitslag te horen krijgt.