Wat is een goed merk voor ovens?

Ik ga binnenkort een nieuwe inbouwoven kopen, maar ik weet niet welk merk ik moet kopen. Welke merken zijn goed en kunnen zonder problemen 10 jaar meegaan?

Toegevoegd na 31 minuten:
Ik zoek een oven met pizzastand en pyrolyse(zelfreiniging).

Toegevoegd na 35 minuten:
Twijfel tussen:
-WHIRLPOOL AKZ 476 IX - €580
-ZANUSSI ZOP 37902 XK - €600
- AEG 3013021 M - €800

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (9)

De meeste ovens gaan doorgaans wel 10 jaar mee. Er kan niet zoveel aan stuk.
Bekende merken zijn Bosch, Siemens, maar dat wil niet zeggen dat ze langer meegaan dan minder bekende merken.
Je kan je beter richten op de mogelijkheden dan op het merk denk ik.

Toegevoegd na 53 seconden:
10 jaar of veeel langer bedoelk ik....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de bron staat een site waarbij je wat in moet vullen en dan zoekt die automatisch een goede oven voor je!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met onze jarenlange ervaring met verschillende ovens en nu voor een jaar of acht de Whirlpool combi zouden we je een Whirlpool adviseren. Het is een goed gebouwd en makkelijk schoon te houden apparaat. Het ovendeel heeft een snelle opwarm functie waar we veel gebruik van maken, ook de 6th sense is ideaal en werkt echt. Ik bak veel en dat gaat hartstikke goed hierin. Je betaalt wel meer dan de doorsnee ovens, maar voor ons mocht het ooit zo ver komen is de volgende oven een Whirlpool. Tip: Als je het samen met een nieuwe keuken doet, zeker afdingen op de prijs, vaak doen verkopers het zelf al, maar let er op.

Kijk hier maar eens naar de verschillende:
http://www.whirlpool.nl/producten-1/ovens-3/102181001/

Succes met je keuze maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij zijn van Siemens naar Whirlpool overgestapt omdat die een betere en modernere look hebben maar qua kwaliteit zijn die evenwaardig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Misschien nog even vermelden dat Whirlpool een zeer goede service heeft (nog nooit nodig gehad) die zelfs aan huis komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Whirlpool en bosch hebben mijn voorkeur. Omdat ik een Whirlpool thuis heb. En m'n tante een bosch heeft.
Het ziet er mooi stijlvol en modern uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die zelfreiniging wil ik nog wel even naar voren halen. Dat is niet merkgebonden, maar denk er aan dat de oven dan wel erg heet wordt. Afgezien van het energieverbruik ken ik ook een verhaal van een gesprongen binnenruit van de deur.
Garantieverhaal natuurlijk, maar wat is er mis met een natte doek door de oven halen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook overgestapt van Siemens naar Whirlpool. Echte aanrader. Wij hebben de AKZ 476 IX. Fantastisch apparaat!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Miele is iig gewoon het beste qua kwaliteit, maar ook meteen het duurste, ook met onderdelen, Ik zou gaan voor Siemens of Bosch, maar die zijn onderhuids identiek [zelfde fabriek]
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Atag geeft 8 jaar garantie op hun apparaten als je er meer dan 4 stuks koop voor je keuken. dat is 3 jaar meer dan andere merken, dus dat geeft al aan dat ze er zelf meer vertrouwen in hebben dan die ander merken.

Ik moet zeggen dat ik ook wel tevreden ben over alle apparatuur van hen.

Whirlpool werd bij diverse keukenzaken afgeraden.
Bosch is ook wel goed. Is exact hetzelfde als Siemens.
Miele is gewoon heel duur en daar staat de kwaliteit niet meer in de verhouding met de prijs.