Waarom valt de koolzuurdruk bij mijn biertap weg?

Gister had ik een biertap verhuurd en die leek het goed te doen. Echter na het tappen van 2/3 biertjes valt de druk van de koolzuur weg en komt er een pisstraaltje uit.

Ik heb de volgende dingen gedaan:
- Tap vervangen voor een andere
- Bier- en koolzuurleidingen vervangen
- Ander fust aangesloten

Geen van alle opties werkte. Het rare is dat het vorige week nog allemaal probleemloos ging. Gezien de druk weg valt lijkt dit aan het koolzuur te liggen, maar wat kan er dan mee zijn? (nee hij is niet leeg)

Kan het verschil maken om er een andere reduceermeter op te zetten? Of is dit echt alleen een meter en heeft het verder geen functie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Dit kan enkel nog aan uw reduceerstation liggen. Dat metertje is om te zien wanneer de fles leeg is.
Uw reduceerstation kan geen debiet meer aan.
Vervangen dus en zeker zelf niet aan knoeien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen debiet meer aan? Wat bedoeld u hiermee? Dus als ik een andere meter koop en deze op dezelfde koolzuurfles aansluit zal het beter moeten gaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is zoals met een gasfles voor uw fornuis. Er zit veel meer druk in dan u nodig heeft en daarom gaat men die verminderen. Nu kan het zijn dat inwendig iets defect is en daardoor onvoldoende debiet is. Schroef uw slang eraf en open uw fles, normaal moet u nu voldoende debiet krijgen, zo niet draai uw regelaar eens af en open uw kraan, u zal oren dat er nu volle druk uitkomt, zo ja dan is uw regelaar kapot, zo niet dan is uw fles leeg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal eens kijken, ga sowieso een nieuwe reduceermeter aanschaffen en dan hoop ik dat het beter gaat!