Verwijder loszittende roest met staalborstel of schuurpapier en behandel de roest met Hammerite verf (spuitbus of kwast).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Owatrol olie is een product, dat bij ijzeren schepen wordt gebruikt tegen het roesten.
Het gaat een chemische verbinding aan, met de roest en beschermt juist daardoor voor verder roesten.
Je kunt er gewoon overheen schilderen/ spuiten.
Heb er met mijn ijzeren boot, zeer goede resultaten mee.
Zie voor verdere inf. op internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed borstellen met petroleum,succes verzekerd.
11 jaar geleden
Ik zou de roest die loszit er afborstelen en dan met zo'n oranje spuitbus met roestomvormer van Brunox behandelen, erg goeie ervaring mee!