Waarom loopt het water niet weg uit mijn wasverzachterbakje van de wasmachine?

In het bakje waar je je wasverzachter in doet loopt het water weg normaal gesproken , maar nu is het na iedere wasbeurt dat het bakje vol met water blijft staan. , hoe kan dit ?? Dit is sinds kort. Ik doe het bakje ook zeker niet te vol met wasverzachter dus daar kan het niet in liggen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.1K

Antwoorden (2)

Ik denk dat ie verstopt zit? Even het laatje eruit en goed schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit een omgekeerd dopje in het laatje van de wasverzachter. Als er water wordt bijgevoegd loopt daardoor het mengsel. Dat zit waarschijnlijk verstopt. Je kunt het dopje eraf trekken en schoonmaken. Eventueel kun je de hele la eruit halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp niet wie voor uw antwoord een - geeft ?
Ter compensatie geef ik een + want dit is een juist antwoord met nog een correcte oplossing erbij.
Waarschijnlijk omdat niet bij elke wasmiddelschuif dit "dopje" verwijderbaar is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het knopje vast zit kun je de la er waarschijnlijk in z'n geheel uithalen. Doe de bak onder de warme kraan en kijk of de la met de wasverzachter leegloopt.