Hoe krijg ik een kamer van het huis warm terwijl de thermostaat uitgezet is?

Mijn moeder zet altijd de thermostaat uit als ze gaat schoonmaken (omdat het dan zo warm is), met het gevolg dat mijn slaapkamer ijskoud is en ik mijn handen de hele dag niet meer voel... Maar mijn verwarming doet het dan ook niet! Ik kan aan die knop draaien tot ik een ons weeg, maar er gebeurt helemaal niks. Ik zou graag een prive thermosstaatje in mijn slaapkamer willen hebben, zodat ik het op mijn kamer lekker warm heb terwijl de rest van het huis gewoon koud is. Weet iemand hoe ik daaraan kan komen en hoe ik hem zelf kan installeren? Misschien zo'n thermostaatknopje voor op je verwarming? Ik weet niet goed hoe dit werkt. Ik ben zelf totaal niet technisch en er mogen ook geen snoeren aanzitten, aangezien die door de muren naar boven getrokken moeten worden en mijn ouders het niet goed gaan vinden als ik gaten in de muur ga boren of de plinten ga verwijderen. Ik denk ook niet dat mijn vader die thermostaat voor me gaat installeren, aangezien hij het vast flauwekul vindt dat ik het altijd koud heb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij het in deze tijd van het jaar nog koud hebt dan klopt er iets niet met je of jullie huis is niet goed geisoleerd. Ga je moeder even helpen, dan krijg jij het ook warm!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sowieso snap ik niet dat jullie nog de verwarming nog aan hebben overdag. Wat een energieverspilling. Trek een trui aan of ga wat doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou sorry hoor maar echt lekker behaagelijk heb ik t ook niet en om nou heel de dag te gaan poetsen om warm te blijven....neh
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha, Pelle, ik weet niet waar jij op dit moment bivakkeert, maar als ik het zo hoor wil ik dolgraag bij je komen logeren. Hier zijn de temperaturen ook niet normaal voor de tijd van het jaar. Ik weet dat het juni is, maar het is wel 9 graden en erg regenachtig. Voor alle duidelijkheid: Ik heb een trui aan.. en een extra paar sokken, maar het lijkt alsof de kou in je lichaam kruipt en er niet meer uitkomt, ongeacht wat je aantrekt. En mijn moeder helpen heeft ook geen zin.. Ze werkt heel systematisch en werkt daardoor liever zelf (als ik aanbied om te helpen krijg ik vaak de reactie: Ga iets voor jezelf doen als je je verveelt). Ik wilde dat ook gaan doen. Ik heb een hoop boeken gehaald om te lezen en een heleboel films die ik nog wilde kijken, maar in zo'n koude kamer is dat nou niet bepaald prettig.

Het beste antwoord

Waarom koop je niet zon klein straalkacheltje? Werkt gewoon op stroom en is genoeg om je kamer lekker warm te houden. Te koop bij bouwmarkten en leenbakker en kwantum enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yup. Geen gekkigheid, gewoon een electrisch kacheltje. Niet voor in de nacht, maar af en toe overdag...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha... Daar heb ik ook al aan gedacht. Klonk echt als de perfecte oplossing. Ik ging erom, maar kreeg de standaard vraag: 'Waar ga je naartoe?' Toen ik zei dat ik ging kijken voor een kacheltje omdat ik het steeds zo koud heb, kreeg ik een hele lijst met meldingen. 'Niet nodig, want we hebben radiatoren' (ja, die je overdag uitzet) 'Geldverspilling' (mijn eigen geld, dus niet hun probleem). Na mijn tegenargumenten, wisten ze niks meer te zeggen, maar toch.. 'Hoe dan ook, ik hoef die troep hier niet mijn huis' en als ik ermee thuis durfde te komen zouden ze het hoogstpersoonlijk in de prullenbak gooien. Tsja mijn ouders zijn vrij onredelijk en hebben zo hun 'eigen regeltjes'. Ik woon sinds 2 jaar op kamers, maar het is nu zomervakantie en eigenlijk al mijn medestudenten zijn naar huis.. Ik zou in principe terug kunnen gaan naar mijn flatje, maar daar is het zo uitgestorven nu. Alleen is het maar de vraag wat ongezelliger is ;-).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt iedereen voor de reacties, maar ik geloof niet dat er nog iets zin gaat hebben hier. Volgens mijn ouders hoor ik het gewoon niet koud de hebben en daarom mag ik mijn kamer ook niet opwarmen ook.

Andere antwoorden (1)

Ik zou het eens proberen met de thermostaat aan en de radiatoren in de kamer(s) waar je moeder werkt dichtgedraaid. Dan moet jouw kamer warm blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die is ook heel goed. Maar dat mag ik niet doen... Anders moeten ze die radiatoren 'weer helemaal terug aanzetten' (weet je hoe zwaar dat is, haha). In de huiskamer staan de radiatoren namelijk standaard aan.. Maar de thermostaat staat uit, zodat ze niet aangaan.. Met als gevolg dat ze in het hele huis niet werken. Als ik de thermostaat hoger zet, dan gaan de radiatoren in de huiskamer aan en wordt het daar superwarm. En de radiatoren in de huiskamer uitzetten is niet nodig.