Kan een wasdroger en een elektrische oven in een ruimte van 5m2?

Momenteel hebben wij een bijkeuken van 5m2 waar een ijskast, droger en wasmachine staat. Hier wil ik nog een oven aan toevoegen. Is dit mogelijk gezien de condens uitstoot van een droger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Het is mogelijk,maar of al die warmte bevoordelijk is voor je ijskast?
Ik vermoed dat je ijskast harder moet koelen en je krijgt waarschijnlijk sneller ijsaanslag van binnen.

Toegevoegd na 29 seconden:
■Plaats de koelkast niet naast een warmtebron (radiator of fornuis) of in een warme ruimte (waar bijvoorbeeld de zon komt). Hoe warmer de omgeving, hoe meer energie nodig is om de koelkast op de juiste temperatuur te brengen. Het andere uiterste is evenmin aan te raden: plaats daarom geen koelkast of diepvrieskast in een ruimte waar het kouder is dan 15°C.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een koelkast (geen ijskast, die bestond vroeger uit een geïsoleerde kast met staven ijs) koelt niet tot een bepaalde temperatuur, maar verlaagt de temperatuur in de kast tot een verschil met de temperatuur in de omringende ruimte. In een warme ruimte zal de compressor langer moeten draaien om een bepaalde gewenste temperatuur te bereiken. Dus de knop van de thermostaat hoger afstellen.
Leg eens een thermometer boven in de kast, en vervolgens beneden. Meet ook de temperatuur in de groentenlade. Zie je de grote verschillen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is goed mogelijk, omdat de wasdroger geen condens uitstoot. De condens wordt naar buiten geblazen, of wordt opgevangen door een interne bak. Het enige probleem wat kan voorkomen, is dat de ijskast zijn warmte niet meer kwijt kan (zet hiervoor een raam standaard op een kier). En evt. problemen met de stroomvoorziening wanneer alle apparatuur tegelijkertijd aanstaat.
Met andere woorden: het kan prima.