Hoe krijg ik de prop uit de flexibele slang van de de stofzuiger?

De prop (een sok) gaat door porren steeds vaster zitten. Op de hoogste stand zuigen helpt niet. Wat te doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10K

Het beste antwoord

Ik zelf heb dit ook een keer gehad, ik kreeg de vaatdoek (die zat er bij mij in) eruit met een trekveer. Maar dan moet je die wel hebben natuurlijk.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij zou dat moeten lukken, inderdaad heb ik geen trekveer.
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ze zijn gelukkig niet zo duur, tussen de 5 en 9 euro geloof ik, anders heeft de buurman er misschien een?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
intussen heb ik in een stokje een spijker krom geslagen en daar is het mee gelukt

Andere antwoorden (3)

Doorprikken met een lange bezemsteel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Haal de slang even los van de stofzuiger, en duw de prop vanaf de kant van de stofzuiger terug naar buiten.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat dacht ik ook, maar zie toelichting: met porren komt de prop alleen maar vaster te zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan porren vanaf de andere kant
Waarom werkt porren niet? Kan het de bocht maken misschien? Een dunne maar stevige stok (wij gebruiken de stok van de vlizotrap) zou moeten werken.

Sommige slangen zijn trouwens te demonteren waardoor je alleen de slang overhoudt en dan zou proppen echt moeten werken. Via de link vind je wat info over het uit elkaar halen van een stofzuigerslang.

Anders zou je, afhankelijk van de leeftijd en kostprijs van je stofzuiger, een nieuwe stofzuigerslang kunnen kopen, maar dat is wel een dure oplossing ben ik bang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al goede oplossingen , maar nog een ! Doe dit buiten in de tuin of op balkon . Ja met een tuin slang , wel vanaf de andere kant er in , dan water er op , ja het wordt een water ballet . Ik gebruik het soms voor m'n regen pijp , en na eerst met ijzer draad van kleding hangers enz ja ook de stof zuiger slang . Succes . Ps wel de goede kant op , want anders kan alleen maar vaster worden , en moet je toch nog nr de handy man.