ik een rijskast is de vochtigheids temperatuur 70%.
in een gewone oven kun je dat bijna nabootsen.als het brood in de vorm zit,zet de die in de oven op een rooster. de oven zet je op 50 graden.met een bakje heet water.tenminste een halve liter.na een uurtje kun je twee dingen doen.
1 de oven op 225 graden zetten,en na ong een 25 minuten je brood eruit halen.dan krijg je een super krokante korst.of na het rijzen,het water dr uithalen,het blik ook,( zonder stoten),en terugzetten als het de juiste baktemperatuur heeft bereikt.
dit is mijn ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

U kan dit zeker doen want uw deeg staat uit de wind en dat is belangrijk bij het rijzen. De temperatuur in die over is in principe dezelfde als de omgeving en dat is voldoende.
In feite beoogt u hetzelfde alsof u die zou afdekken met een keukendoek.