Kan ik mijn geld terugvragen voor een stuk 2de keer stuk gaande apparaat in de garantie periode?

Het gaat om een senseo, ik heb 24 maanden garantie en ik val nog binnen mijn garantie periode, Het is namelijk zo dat we de senseo al eerder terug moesten brengen. De winkel heeft de senseo naar de fabrikant gebracht en we hebben hem weer gemaakt terug gekregen. Maar nu is hij weer stuk! nou goed ze maken hem weer. Maar stel dat hij weer stuk gaat NA de garantie periode.Dan zit ik met de gebakken peren, terwijl de senseo niet goed werkte na behoren.(2 x stuk is rede genoeg ?) Iemand ervaring, of weet hoe daar mee om word gegaan ?

Toegevoegd na 1 uur:
Senseo is nu stuk voor de 2de keer ben nog niet voor de 2de x naar de winkel gegaan, want wil eigelijk gewoon mijn geld terug.(ze zullen hem vast willen maken, maar wil dus niet stel dat hij gemaakt is voor de 2de keer de 3de keer geen garantie meer hebben terwijl het product niet deugt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een echt klantgerichte winkel zal dat doen, het apparaat terugsturen en jou een ander geven.

Het beste antwoord

Ik begrijp niet goed op het apparaat nu gerepareerd wordt of niet?

Zoja: ik denk dat je eerst had moeten zeggen dat je het vertrouwen kwijt bent in het product en dat je bang bent dat het straks weer kapot is en of je je geld had kunnen terugkrijgen ipv de reparatie.

Nu kan dat niet meer. Je kunt vragen om een verlengde garantie op basis van dat vertrouwen en dus een garantie op de reparatie (vraag dit natuurlijk op papier) en als je dat lukt heb je misschien nog een jaar garantie.

Als dit allemaal niet lukt mag zo'n apparaat nog steeds niet zo vaak stuk gaan en kun je op basis van het conformiteitsbeginsel nog wel een keer proberen (een deel) van je geld terug te krijgen omdat je straks toch 2 jaar lang (met aftrek van de tijd dat het apparaat het niet deed) koffie hebt kunnen zetten.

Toegevoegd na 46 minuten:
Ok: je bent nog niet terug geweest. Nou dan ga je dus terug en je zegt dat je geen vertrouwen meer hebt in dit apparaat en dat je nu al 2x zonder hebt gezeten in de garantie en dat repareren ook geld kost.

Ik zou wel inzetten op een nieuw apparaat en niet zomaar je geld terug maar je kunt ook beginnen met je geld terug en alsnog naar een nieuw apparaat overgaan als geld terug niet lukt.

Zoals al werd gezegd: je hebt er nog geen recht op, omdat de verkoper het recht heeft op reparatie tot een keer of 2/3.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Stuur hem naar de winkel/fabrikant en meld dat hij al 2x stuk is gegaan en omdat je bang bent dat hij zometeen buiten de garantie weer stukgaat je een nieuwe wilt hebben.
Meestal doen ze dit gewoon

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reactie die ik wilde geven, had ik te hoog geplaatst, onder de vraag. Sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh wat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een echt klantgerichte winkel zal dat doen, het apparaat terugsturen en jou een ander geven.
Wettelijk gezien heb je (nog) geen recht op geld terug. Je hebt natuurlijk wel recht op een deugdelijk werkend product. De fabrikant heeft echter ook rechten, en deze mag een apparaat tot 3 maal toe repareren alvorens een vervangend exemplaar te geven of geld terug te krijgen. Vergeet niet dat als je je geld terug vraagt, je niet het volledige bedrag terug krijgt! Je hebt het al een x aantal maanden in gebruik. Op basis daarvan krijg je, ná de 3e keer gerepareerd te zijn, je geld terug.

Een winkel mag ook beslissen om je al een nieuw apparaat te geven, maar dit is niet verplicht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kun je je geld helemaal terugvragen IN de garantieperiode. Zeker als een apparaat niet meer gerepareerd kan worden EN als er geen vervangend apparaat beschikbaar is. Dat laatste zal niet lukken maar sowieso niet je volledige geld terugkrijgen omdat je er al een poosje gebruik van hebt gemaakt geldt niet in de garantieperiode. Wel daarna: conformiteitsbeginsel.
Is uw product buiten uw schuld kapot gegaan? Dan moet de verkoper het gebrek gratis binnen een bepaalde tijd en zonder ernstige overlast voor u oplossen. In de wet staat niet precies hoe vaak de verkoper hetzelfde product mag repareren of vervangen. Dit kan namelijk afhangen van omstandigheden, zoals:

het soort product hoeveel overlast u hebt; is dat beperkt, bijvoorbeeld door een leenproduct? De verkoper moet er met de reparatie of vervanging in ieder geval ook voor zorgen dat u het product weer goed kunt gebruiken. Lukt dit niet meteen en is het product na een tijd weer kapot? Dan kan het redelijk zijn dat u de verkoper nog een keer de kans geeft om het product te repareren of te vervangen.

Lukt het ook dan niet om een goede oplossing te bieden? En heeft de verkoper alleen nog maar geprobeerd uw product te repareren? Dan kunt u eventueel een nieuw product eisen, maar u mag ook de overeenkomst ontbinden. Heeft de verkoper het product ook al een keer vervangen? Dan kunt u ook de overeenkomst ontbinden. Ontbinding van de overeenkomst betekent dat u de overeenkomst ongedaan maakt. De verkoper krijgt het product terug en u hebt recht op uw geld terug.

Meer informatie te vinden op:

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Elektronica_en_huishoudelijke_apparatuur