Hoe maak je een tosti ijzer goed schoon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.1K
Rieneke1
12 jaar geleden
zo'n ouderwets dichtklap-ding?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weggooien en een contactgrill kopen .
Het schoonmaken van al die randjes die dan een leukvormpje maken hopeloos..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yep! wel een elektrische!
Rieneke1
12 jaar geleden
ah, een electrische, sorry dan weet ik het niet niels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha weggooien is niet mijn eerste keus ;) Toch bedankt Rieneke :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je er van ie losse platen op? Die kun je gewoon afwassen met afwasmiddel en water. Wel met iets dat redelijk zacht is, niet de schuurkant van een schuursponsje ofzo. Als het "bakgedeelte"er niet af kan, is het wat lastiger. Je kunt het nog steeds wel met zeepsop doen, maar daar kun je uiteraard niet het hele apparaat in leggen ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee het is 1 vast bakbeest!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je volgende wordt een contactgrilletje. Ideaal die dingen. Wel eerst je oude beestje helemaal afraggen in verband met het milieu.
De rottige randjes krijg je trouwens met een coctailprikkertje of satehprikkertje goed losgepeuterd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pak als je klaar bent en je net de stekker uit het stopcontact hebt gehaald een houten spatel en haal de vastgebakken stukjes eraf.Dan gelijk met keukenrolpapier de binnenkant van vettigheid ontdoen. Daarna af laten koelen!

Het beste antwoord

•Aangekoekte kaas in het tosti ijzer kan je verwijderen door tijdens het afkoelen van het apparaat wat natte keukenrol er tussen te doen
• Na het gebruik van een tosti ijzer meteen met een keukenrol afnemen is de makkelijkste manier om het apparaat schoon te krijgen
• Smeer de binnenkant en de buitenkant van het apparaat in met slaolie. Verwarm het apparaat vervolgens een korte tijd door hem aan te zetten. Laat het tosti ijzer daarna een half uur afkoelen en neem tenslotte het apparaat af met de keukenrol
• Als het apparaat nog warm is van het gebruik, doe dan wat olijfolie op een keukenrol en veeg het apparaat schoon
• Je voorkomt etensresten op het tosti apparaat door de tosti aan de buitenkant in te smeren met boter.

Meer lezen: http://www.poetsadvies.nl/schoonmaken/keukenapparatuur/tosti-ijzer#ixzz1mMyl1FZ
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

beetje olijfolie erop en schoonwrijven met keukenrol, dan kan hij zo de kast in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er blijft toch nog een hoop in zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de kruimels veeg je eerst weg met een kwast, dit is een advies voor zo'n ijzer wat je dichklapt, dus niet voor zo'n broodroostermodel.
Ik heb een tosti ijzer in de vorm van 2 grill platen. Niet elke keer maar regelmatig leg ik een natte keukendoek gedrenkt in een sopje ertussen en laat dit een nacht intrekken. Wat aangekoekt is weekt dan los. daarna met een sponsje of doek naspoelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens Cillit Bang, met de groene kap. Spul gaat best lang mee, en heb daar gisteren mijn ontzettend vettige afzuigkap goed mee schoon gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het erg aangekoekt is kun je hem het best insmeren met groene zeep, een nacht wachten en het er dan afhalen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kun je gewoon in de afwasmachine doen.
Je kunt hem zelfs direct daarna weer gebruiken, het elektrische gedeelte kan wel tegen een beetje vocht en door het gebruik is hij supersnel droog.
Zo doe ik het altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop niet dat je serieus bent.
En hoe stom ben je als je dat uitprobeert? En mijn broodrooster kan er ook bij in zeker?