Heeft iemand ervaring met montage en gebruik van een Sanibroyeur? (zie uitleg)

Ik overweeg om zelf een 2de toilet te plaatsen in de badkamer op de 1ste verdieping. Bij het plaatsen van een "gewoon" toilet is er veel hak- en breekwerk nodig voor aan- en afvoerleidingen. Alternatief zou een Sanibroyeur kunnen zijn. Zijn er mensen die ervaring hebben met het zelf monteren en het gebruik van een Sanibroyeur en is deze qua kwaliteit en gebruiksgemak te vergelijken met een gewoon toilet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (4)

wat betreft de montage, geen ervaring. wel het gebruik. het doorspoelen maakt in vergelijking met een normaal toilet veel meer kabaal en is op een 'slaapverdieping' dan ook voor 's avonds en 's nachts niet aan te bevelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel ervaringen.. Met verstoppingen.. Bah wat een vieze dingen, ik zou je er geen 1 aanraden.. Alles moet vermaald worden en dan door een dunne pijp heen gedrukt. Een verstopping is dan snel gebeurd..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een sanibroyeur installeert moet je wel zorgen dat hij afvoert op de WC afvoer beneden.
Ik had een maatje die hem had aangesloten op de gootsteen afvoer beneden hem. Daar kwam de zaak naar boven (de weg van de minste weerstand). Niet aan te bevelen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een terugslagklep zou dit probleem op moeten kunnen lossen. Maar ideaal is het zeker niet.
Reddie
12 jaar geleden
@Jackd, zou jij fecalien 10cm onder je gootsteen willen hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Liever niet, ik zou er ook alleen maar een plaatsen als er geen andere mogelijkheden zijn.
Het onderhoud zou ik uitbesteden. ;-)
Geachte Heer

Er zijn vele verhalen over het geluid ,dit is in onze ogen zeer overdreven .
Ja, de oude modellen is/was dit zo.
(Maar dat was /was vroegen ook met een badkamer ventilator)
En wat voor de ene een hoop is voor de ander gewoon .
Als u kijkt op broyeurexpert zijn diverse merken .
Sanibroyeur is een merk en geen product omschrijving.
Alle modellen zijn daar te zien en te horen.