Als wij onze vaatwasser aanzetten knalt hij wel 8 x achter elkaar, bij het pakken van water. Weet iemand hoe dat kan en hoe wij dat kunnen oplossen?

De fabrikant kon ons niet verder helpen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Sorry, maar waterslag wordt niet veroorzaakt door een leiding die niet goed aan de muur zit, ik heb jaren lang sanitair en cv installaties verkocht.
Als het wordt veroorzaakt door waterslag dan is het heel simpel op te lossen door een waterslagdemper in de leiding te plaatsen, dat is ook het enigste wat zal helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jc54
12 jaar geleden
Ik moet dit bevestigen. Heb met hetzelfde probleem gezeten en op deze manier opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ons oude jaren dertig-huisje werd het wel degelijk veroorzaakt doordat de leidingen onder de houten vloer los lagen. Ik vind het trouwens wel interessant om te horen waar het dan WEL aan ligt en wat zo'n waterslagdemper dan doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het aan los liggende leidingen ligt, dan is het probleem los liggende leidingen en geen waterslag.
Waterslag staat los van los liggende leidingen. Succes.

Andere antwoorden (1)

Wat bedoel je met 'knalt hij'? Klinkt er een hard geluid alsof er iets hard plopt in je waterleiding? Hoogst waarschijnlijk is je waterleiding dan niet goed aan de muur bevestigd en heb je 'waterslag': door het drukverschil maakt de leiding een beweging bij het starten of stoppen van de watertoevoer.

Dat kan een behoorlijk hard geluid geven. Het kan niet direct kwaad, alhoewel in extreme gevallen de leiding kan afbreken door het veelvuldige bewegen.
Het kan makkelijk verholpen worden door de leiding wel goed vast te laten maken.