Hoe krijg ik een voorwerp uit de stofzuigerslang?

Afgelopen week was ik aan het stofzuigen en blijkbaar heb ik iets opgezogen, ik weet niet wat, en nu krijg ik het er niet uit.
Het zou een sok of iets kunnen zijn. Elke keer als ik de stofzuiger nu aanzet, begint te slang te wapperen en geluid te maken. Een paar weken geleden kon ik een stukje papier wat erin was gegaan makkelijk erdoorheen krijgen door het uiteinde van de slang vacuum te zuigen. Maar wat er nu in zit, vermoedelijk iets van een sok, dat lukt niet. Heeft iemand een idee wat ik eraan kan doen, zonder meteen een nieuwe te kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
45.2K

Antwoorden (7)

Slang er af. Met een lange stok of bezemsteel kom je vaak een heel eind, soms zelfs al met een lange haaknaald. Of gewoon in de tuin keihard rondslingeren, wil ook nog wel eens lukken.

En volgende keer EERST vegen, DAN zuigen, dan krijg je dergelijke verrassingen niet zo snel. En een sok is nog een keer te doen, maar haarschuifjes, spelden, sateprikkers en dergelijke, kunnen ook het begin zijn van heel vervelende verstoppingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Daarom heb ik een stofzuiger die ook een blaasmond heeft. Behalve dat ik de stofzuiger gebruik om de gashaard mee schoon te maken,is het ook makkelijk als er iets op wordt gezogen dat vast komt te zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
belachelijk min zeg.... +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook Marleen heeft een geheime minnaar. ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Och, bij wijlen heb ik een heel léger ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach als ze er maar gelukkig mee zijn. :-))))
Met een stuk ijzerdraad waarin op het uiteinde een klein haakje is gebogen, moet 't lukken.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt al goede tips , indien dat niet lukt , stofzuiger slang los , dan de tuinslang , er in zeker bij een bocht werkt dat goed . En dan evt het water aan . Wel van smal naar breed . :) ik heb gister nog m'n regen pijpen op deze manier (mis) behandelt . Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Goed idee van de tuinslang.
De slang even met de andere kant op de stofzuiger houden zodat ie het terug kan trekken. Op die manier is het ook vele malen hier gelukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bamboe vishengel is altijd langer dan welke stofzuigerslang dan ook. Dus als het voorwerp niet muurvast zit, moet het daarmee lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ik weleens doe als al het bovenstaande niet werkt is het opzuigen van een grote knikker.

omdat het zwaar is neemt het onderweg dingen mee (het komt wel met een knal in de stofzuiger, dus heb je er 1 met een lege stofzuigzak of geen stofzuigzak is het #geen# aanrader)

(kijk wel uit met scherpe voorwerken in je slang als je hiermee de verstopping wil verwijderen, voor je het weet prik je er doorheen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij sommige stofzuigerslangen zit bij de zuigermond en het koppelstuk met de stofzuiger aan twee kanten een palletje dat je met een schroevendraaier kunt indrukken. Daarmee komt de zuigermond/het koppelstuk los van de slang. Vervolgens kun je opgezogen voorwerpen gemakkelijk verwijderen.
Plaatje bij antwoord