Mijn wasmachine maakt lussen in mijn handdoeken, wat is er aan de hand?

Ik heb sinds een paar maanden een wasmachine, waar mijn handdoeken met lussen (losse draden) uitkomen. Ik heb de hele trommel bekeken en bevoeld, maar vind geen uitsteeksels of scherpe randen. Mijn andere kledingstukken komen ongeschonden uit het apparaat. Ik was mijn handdoeken apart van andere kledingstukken.

Toegevoegd na 21 uur:
Op verzoek een foto van 1 van de slachtoffers toegevoegd. Hoop dat het probleem goed zichtbaar is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Wij hebben dit een keer gehad met een bovenlader waarvan de veer van een van de deurtjes was gebroken. En je kon het alleen voelen als je een deurtje op zijn plaats hield als hij dicht is en met je andere hand binnenin voelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Om te checken of er scherpe randjes aan/in de trommel zitten, wrijf je met een oude nylonkous door de binnenkant van de machine.

Andere antwoorden (5)

Het kan zijn dat er een paperclip (of iets dergelijks) buiten of in de trommel haakt die met centrifugeren in de kleding haakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat er aan de hand is , is moeilijk te zeggen, maar je hebt hem nog maar kort, dus ik zal terug gaan naar waar je hem gekocht hebt...
Je wilt toch niet altijd je handdoeken aan dat ding opofferen lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wanneer het alleen bij de handdoeken gebeurd zou het ook aan de handdoeken kunnen liggen. wanneer deze een paar jaar oud zijn gaan ze makkelijk rafelen en dat zie je dan als ze uit de was komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Controleer zorgvuldig de rubbers die de afdichting van het deurtje verzorgen. Geheid dat daar wat scherps inzit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het zijn dat je voor de handdoeken een ander programma gebruikt dan voor je kleding? Als dat programma bijvoorbeeld harder centrifugeert (meer toeren) kan het zijn dat je kleding netjes in de trommel blijft maar de handdoeken door de gaatjes worden gedrukt en toch ergens tegenaan schuren of achter blijven haken.
Zorg ook dat de trommel niet overvol is, maar ook zeker niet halfvol. Juist handdoeken nemen veel water op en worden zwaar in de machine. Als de machine dan halfvol is en gaat centrifugeren, dan kan het gebeuren dat de trommel te veel op en neer gaat bij het ronddraaien. De stukjes stof die door de gaatjes worden gedrukt, kunnen dan de zijkant van de machine raken. Dat is niet alleen slecht voor je handdoeken, maar ook voor de machine. Vaak kun je dit ook horen omdat de machine dan tijdens het centrifugeren meer herrie maakt dan bij een ander programma.