Waar moet ik de kou meten in de diepvries?

Ik heb een diepvries met lades.
In de diepvries moet het -18 graden zijn, maar waar moet ik dat meten, in de bovenste lade of de onderste.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Je zal overal -18° moeten meten. Maar meestal heb je ook 1 of 2 snelvriesladen. Die beletten dat, wanneer je er producten insteekt ze sneller zullen invriezen en de temperatuur in je andere laden behouden zal blijven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In feite moet je het *overal* in je diepvries meten. In alle laden, en per lade voorin, achterin, links, rechts, en in het midden.

In een goede diepvries moet het namelijk *overal* -18 graden (of kouder) zijn.

Als jouw diepvries een paar plekken heeft waar de -18 graden wordt gehaald, terwijl hij op andere plekken niet verder komt dan (bijvoorbeeld) -12 graden, voldoet de diepvries niet aan de eisen.
12 jaar geleden
in het midden/ anders het gemmiddelde berekenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
normaal zit er in iedere diepvries een thermometer op een vaste plaats
als die er niet is moet je tussen de invriesladen en de normale laden meten