Kun je beter een oven/grill met of zonder magnetronfunctie kopen?

Ik heb een oven nodig, groot genoeg om koekjes, taart, ovenpatat e.d in te kunnen bakken, graag met grill, maar is een magnetronfunctie nou wel of niet goed, ik hoorde dat dat de moleculen in het eten door elkaar zou gooien en dat je daar onrustig van kunt worden.
En heeft iemand een goeie tip voor een oven?
In principe heb ik geen magnetron nodig, maar wel een oven met grill. groot genoeg, en niet al te duur. Geen inbouw.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Er gaan veel vreemde verhalen over magnetron. Ik ben nog geen verwarde moleculen tegengekomen hoor.
Ik heb geen tip voor een merk maar wel voor wat anders:
Pak je grootste ovenschaal die je gebruikt en meet die even op voordat je een oven gaat kopen. Zodat je niet voor een nare verrassing staat: volle ovenschaal, eters voor de deur, en oven te klein

Toegevoegd na 1 minuut:
Tja en beter met of zonder, als u denkt hem nooit te gebruiken, dan is het onzin om er geld aan uit te geven. Als u een aantrekkelijke aanbieding tegenkomt waar hij wel bij zit, nemen. Je bent niet verplicht hem te gebruiken.
12 jaar geleden
Het is net wat jezelf liever hebt, je geeft al aan dat je niet niet een magnetron nodig hebt.

Ik heb een inbouw combi magnetron en deze heeft een hete lucht oven.
Ik kan er absoluut niet mee overweg en heb dus ook nog een apart oventje erbij (elektrische oven) voor bakken van koekjes etc.
Dit bevalt mij prima.

Je kan altijd even op Marktplaats of een andere tweedehands site kijken, hier staan vaak wel goedkope oventjes. (soms zelfs gratis af te halen ivm aanschaf combi magnetron hihi)

Er zijn veel verschillende merken, maar "slechte" ovens bestaan niet meer. De keuze hierin is toch echt aan jezelf.

Wel weet ik dat ze nieuw vanaf 40 euro te krijgen zijn bij bijvoorbeeld mediamarkt, BCC etc.
Ook de kijkshop en blokker hebben wel ovens.

Succes en veel plezier met bakken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt helemaal aan jouw voorkeur.
Zelf dacht ik dat een oven met magnetron fijn zou zijn maar ik merk dat ik de magnetron functie ( bijna) nooit gebruik, een het lucht oven werkt snel en het eten smaakt veel beter dan bereid met een magnatron
Of ermee opgewarmd. Ik zou nu geen magnetronfunctie er meer bij kopen
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb alles in 1 en ik vind t heerlijk erg makkelijk in gebruik en je hebt maar 1 apparaat anders staan er meerdere en dat neemt ruimte in beslag