Zelf gebruik ik IrfanView, erg simpel programma

http://www.irfanview.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Erg simpel inderdaad, maar berengoed!
Annswers
13 jaar geleden
Iedereen bedankt voor alle tips, ik heb ze nog niet allemaal kunnen checken, dit antwoord was de snelste.

Andere antwoorden (10)

Ik gebruik meestal photoshop, maar dat is een duur programma.

Snag-it is simpel en makkelijk (maar is ook een betaald programma).
Als je een goed en gratis programma zoekt, kijk dan eens naar gimp, werkt goed, snel, makkelijk en is gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ‘makkelijkst’ vind ik:
-selecteer de foto
-stuur hem naar jezelf op
-antwoord op de vraag: origineel formaat behouden of verkleinen, verkleind opsturen
-dan heb je de foto verkleind.
-en kun je deze opnieuw opslaan met een ‘v’ erachter bijv. en gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Dat werkt alleen met sommige emailprogramma's. Als je al het juiste emailprogramma hebt, heb je nog geen controle over de mate van verkleinen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En al helemaaaal niet over de kwaliteit van de foto!! Maar daar schijnt niemand zich meer druk om te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cryo: helemaal gelijk, dank voor je aanv.
mommo: de kwaliteit gaat zeker achteruit.
dus het gaat ook om wat je verwacht van een verkleiinde foto qua pixels etc. dank voor je aanvulling.
kan je niet gewoon paint gebruiken? Of gimp is inderdaad een betere gratis oplossing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thumbnail creator is een goeie, zelf niet gebruikt maar wel zo iets. Je hebt dan 1000 foto`s wat hij binnen een minuut verkleint naar 100 px bij 100 px bijvoorbeeld..

Toegevoegd na 1 minuut:
Andere link toegevoegd zelf nog niet geprobeerd maar denk dat het wel werkt voor je succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gratis, overzichtelijk en kan alles. XNView

http://www.xnview.com/en/xnview.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
EasyResize, de toen nog gratis versie:
http://www.freewarepaleis.nl/freeware_info.php?app=5
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om foto's te bekijken als een slideshow-achtig iets, gebruik ik altijd FastStone MaxView.
Hiermee kan je ook redelijk eenvoudig een enkele foto verkleinen.

Als ik een batch wil verkleinen dan is er ook van FastStone de PhotoResizer.

Alle tooltjes zijn ook ondergebracht in de FastStone Image Viewer welke een beheer programma is met foto-thumbnails, bewerking en weergeven.

Het meeste is gratis, maar als het shareware is, dan kan je de laatste gratis versie wel downloaden van www.portablefreeware.com

http://www.faststone.org/

---

By the way, voor een meest professionele resultaat is het nuttig om na de verkleining een subtiele verscherping toe te passen.
Dus voor een goed resultaat kan je het beste photoshop gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om foto's te verkleinen gebruik ik al jaren een gratis gedownloade foto-resizer. Er zijn er verschillende. Ik heb er 1 waarbij je veel foto's tegelijk kunt verkleinen. De foto's die je wilt verkleinen zet je in een speciale map(bron) en als ze verkleind zijn zet het programma ze in de map "doel". Ik kan ook direct een watermerk toevoegen.
Op onderstaande site staan verschillende resize programma's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie de bron , gratis , superklein , supersnel en supermakkelijk ! Verschillende formaten mogelijk .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"PhotoFiltre" een gratis programma. Ik gebruik het om
mijn photos te verkleinen voor bepaalde websites die geen
grote afbeeldingen toestaan.