Filmpjes gemaakt met mijn casio camera zijn mov-bestanden. Afgespeeld op camera wel geluid, maar op pc niet. Ook niet met mov-converter.

Met avi-bestanden nooit problemen gehad, maar nu wel met mov-bestanden. We hebben verschillende converter gedownload, maar nog steeds geen geluid. Weet iemand welke converter ik moet hebben? Er is dus niets mis met de camera want daarop doen de filmpjes het goed (beeld en geluid) en ook niet met de computer. HELP ik weet het echt niet meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Antwoorden (1)

waarschijnlijk is er iets mis met 1 van je codecs op je pc.
een pc gebruikt een codec dus om video-geluid materiaal te laten kunnen afspelen op pc. als een codec beschadigt is of er gewoon niet is op je pc , wordt de video niet of onjuist weergegeven. dus moet je een codec downloaden om het weer correct laten afspelen, een bekende gratis codec pack dat is "k-lite codec pack".
k-lite codec pack is dus een verzameling codecs dat je in één keer kan instaleren.

site staat er bij waar je het kan downloaden , hopelijk is hier mee u probleem opgelost.

groetjes