Waarom hebben de meeste camera's een maximale sluitertijd van 30 seconden? Ik wil graag langer open!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

Sommige camera's hebben de ''bulb'' optie. Hiermee kan je zelf de sluitertijd bepalen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat hierboven wordt gezegd + Omdat het bij digitale camera's energie kost om te blijven kijken, de image sensor moet beelden blijven verwerken. Bij analoge is het een chemisch proces dus of ie nou 2 seconden of de hele nacht openstaat, je batterij is er niet gelijk leeg van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klopt niet helemaal. De sluiter van DSLR's is een elektronische sluiter, van hetzelfde type als van de analoge reflexen van de laatste pak weg 35 jaar. Om dat ding open te laten staan, heb je stroom nodig (elektro magneetjes die de boel vast houden). Omdat de batterij nu eenmaal eindig is, hebben de constructeurs de boel stop gezet bij 30seconden, maar de meeste dslr's hebben wel degelijk de mogelijkheid om (in de stand M van manual) nog langer open te staan, Maar als je batterij c.q. accu niet helemaal vol is, kan het wel mis lopen, gaat dicht als de stroom op is.........
zie ook mijn reactie op pieterveenstra.
De meeste DSLR's hebben de mogelijkheid om langer als die 30 seconden te belichten, via M.
Alleen de batterij of accu heeft in deze beperkingen, omdat het openhouden van de sluiter veel energie kost.
MAAR: het kan wel!