kappotte VHS video cassette

ik heb een kapotte video cassette is repareren mogelijk anno 2010? er zit een leuke opname op die wil ik niet missen
mijn overleden familielid staat erop

Toegevoegd na 1 minuut:
kan die na reparatie op dvd gezet worden in ieder geval dat wij er weer van kunnen genieten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1.5K

Het beste antwoord

Als je zelf een beetje handig bent, kan je dit ook zelf.
Eventueel met behulp van het omhulsel van een andere cassette.
Het stuk tape dat verfrommelt is, kan je niet repareren, maar de stukken die nog heel zijn kan je terugzetten in de cassette en weer vastzetten aan het lege wieltje aan de andere kant.
Als je 2 stukken hebt, neem je een andere cassette, daarvan gooi je de tape weg. Het omhulsel gebruik je om een spoel van de andere tape in terug te zetten.
Ik heb het zelf zo weleens gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja hoor als hij geen 30 jaar oud kunnen ze die nog wel repareren
ga naar een fotozaak die vhs overzet op dvd
om hem over te laten zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je je videorecorder niet meer gebruikt zou ik eerst vragen of ze je band redden
dat is in dit geval belangrijker denk ik als je videorecorder aangezien er een belangrijke band in zit
Een kapotte videoband kun je nog repareren met een editsetje. Ik denk echter niet dat je dit nog kunt kopen. Je kunt ook proberen zelf de tape recht door te snijden, de einden recht tegen elkaar leggen en op de achterkant een stukje plakband te plakken. Dat moet voldoende houden om de band nog een keer af te spelen. Je kunt de opname dan overzetten op een DVD-recorder met een scartkabel. Dan kun je de opname op DVD zetten en op je computer verder verwerken.

Er zijn ook bedrijven die dit voor je doen. Dat kost ongeveer € 30,- tot € 40,-. (zeer discreet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hem niet repareren. Maar openmaken en de band er voorzichtig uit halen.
Dan gewoon 2e hands kopen of bij de kringloop. Zou niet meer dan 2 tientjes moeten kosten.
Dan overzetten op DVD en die recorder weer naar de kringloop terugbrengen. Dan ben je daar ook vanaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem ff kontakt op regio rotterdam mijn email
vhs2dvd@xs4all.nl ben hobbiest