Hoe kan ik foto's verkleinen?

Dus niet naar minder mb maar de grootte van de afbeelding.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1K

Het beste antwoord

Dat moet hier gaan lukken: http://www.pixlr.com/editor/
Foto openen met 'open image from computer', In de balk ‘image’ en dan ‘image size’. Kleiner maken en ‘save...’ Je kan de verkleinde foto dan een andere naam geven dan het origineel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)

Andere antwoorden (5)

Met Photoscape/Photoshop.. Photoscape spreekt veel meer voorzich dus is wat makkelijker, kwestie van downloaden en je ziet het vanzelf staan.

Toegevoegd na 41 seconden:
http://www.photoscape.org/ps/main/index.php

Toegevoegd na 1 minuut:
Skip die eerste link, dit is de goede
http://www.photoscape.org/ps/main/download.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met GIMP, Photoshop en nog een heleboel andere programma's. Even google'en en je vind vast wel wat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer easy resize eens. Gratis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met FastStone Resizer.

http://www.faststone.org/

Ik ben een fan van hun series. Vooral MaxView, Capture en ImageViewer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een digitale foto is opgebouwd uit pixels. Uit hoe meer pixels de foto is opgebouwd, des te groter de afmetingen van de foto zijn die op je scherm verschijnt en des te groter de bestandgrootte (MB’s).
De grootte (afmetingen) van een foto is dus gebonden aan een bestandgrootte. Dus als je de afmetingen van een foto verkleint, verklein je het aantal pixels en dus ook de bestandgrootte.

Microsoft heeft een heel handige tool van slechts 521 KB die je in 2 min gratis kunt downloaden. De naam is Image Resizer.
Als je dit programma hebt gedownload vind je het niet een, twee, drie terug op je computer, want het nestelt zich tussen andere software.
Maar als je de foto selecteert die je wilt verkleinen (je kunt ook een hele serie foto’s selecteren en verkleinen) en je klikt op de rechter muisknop, dan zie je in het pop-up venster de naam “resize pictures” staan. Als je hierop klikt, verschijnt een nieuw venster en die geeft je vier mogelijkheden tot hoeveel pixels je de foto wilt verkleinen, plus een mogelijkheid voor een eigen keuze (custom). Klik vervolgens OK en je foto of een hele zwik foto’s worden netjes verkleind in nieuwe foto’s die in hetzelfde bestandmapje komen te staan zodat je originele foto blijft intact. En dat allemaal voor niets.
Ik gebruik het zelf al jaren.
Succes

ps. de te downloaden programmatjes vind je in de rechter blauwe kolom op de site!