Wat te doen als je geheugen van je digitale fototoestel vol is?

mijn geheugen is vol hoe moet ik nieuwe foto's opslaan of maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klepje open en dan goe schudden boven de vuilnisbak wil ook nog wel eens helpen.

Het beste antwoord

Alle foto's op je computer zetten. Zo is je kaart weer leeg.
Wil je dit niet? Dan zal je naar de winkel moeten en een nieuwe kaart halen.
Memory stick heet het.
Wil je er mee foto's op kunnen zetten? Koop er dan één met meer GB.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zelf zet ik ze regelmatig op de computer. Gelijk in een mapje met bijv. de naam van de gelegenheid of de maand. Dan de foto's een naam geven. (of niet natuurlijk). Zo blijft het ook makkelijker bijhouden wanneer het ook al weer was enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je geheugen kaart leeghalen (dus opslaan op de computer en dan leeghalen) of er een geheugenkaart indoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kaartje van je toestel in je pc steken en de foto s overzetten naar je pc
je kaartje kun je leegmaken dan en je kunt er nieuwe opzetten
je kunt ook een nieuw kaartje kopen voor je toestel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De foto's overzetten op de computer en geheugen van toestel vervolgens wissen, of een nieuwe geheugenkaart in het toestel steken.
13 jaar geleden
Losse foto's wissen, alle foto's wissen of je kaart formatteren (dan is ook alles weg).
Dit doe je normaal gesproken uiteraard pas als je al je foto's hebt gekopieerd naar je computer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Ik lees in je reactie dat je alle fotos al naar een computer hebt gekopieerd.). Dan nu alle fotos van de kaart wissen door de functie ''format'' te gebruiken. Let op: niet wissen, maar formatteren. Ik heb een vriend die nooit de geheugenkaart formatteerde. Daarop liep de kaart op zeker moment helemaal vast...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zal kijken hoe ik moet formateren,
thanks.
Eigenlijk kan je de gehele kaart wel leegmaken. Want je hebt ze of op de computer staan, of je hebt ze helemaal nog nooit nodig gehad.

En met een lege kaart, kan je weer opnieuw beginnen.

Anders zul je de foto's op de PC moeten overzetten en dan kan je alsnog de kaart leegmaken door deze te formatteren.

Ook kan je alle foto's nalopen en diegene die je niet wilt bewaren, kan je weggooien. Wees dan wel kritisch want je kunt niet alles bewaren. Dat blijkt.

Ik ga je niet adviseren om een kaart erbij te kopen. Want ook die zal vol raken en dan zit je met hetzelfde probleem. Dat schiet dus niet op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is absoluut niet oneerbiedig bedoeld: Er is een boekje: "digitale fotografie voor dummies", waar volgens mij prima wordt uitgelegd hoe je met je foto's kunt omgaan, icm de PC.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha gdanonym ik ben niet gauw op mijn teentjes getrapt hoor
ik zal naar dat boek uitkijken
toedels!