Wat is een kwalitatief goede en betaalbare MACRO lens voor een Canon 500D digitale spiegelreflexcamera

Ik ben in het bezit van een Canon 500D spiegelreflexcamera en ben op zoek naar een goede betaalbare MACRO lens.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Het beste antwoord

Tamron SP 2.8 90mm Di Macro.

De lens presteert net zo goed als Nikon en Canon. (al is het taboe om dat te zeggen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Goed en betaalbare lenzen heeft Tamron vaak ; maar of dezen bestaan voor Canon 500D weet ik niet. Dan zal je even moeten googelen! Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb goede ervaringen met Sigma (in mijn geval een 55 - 200 mm Zoom voor mijn Fuji S2pro, maar diezelfde lens was er ook met andere "mounts")
Verder sluit ik mij aan bij @bas83: Googelen en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed en betaalbaar gaan meestal niet samen in de fotografie, maar dat ligt maar net aan de eisen die je er aan stelt. Vaak lever je bij goedkopere objectieven nogal wat in aan lichtsterkte. Ik zou dan ook wachten met de aanschaf en gewoon iets langer doorsparen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze site kan je van diverse lenzen de foto's bekijken.

http://www.pixel-peeper.com/lenses/

Bekijk dan altijd ook de uiterste waarden. Dus grootste en kleinste diafragma, en grootste en kleinste zoom.

F8 - F11 geeft altijd de beste kwaliteit en het zoombereik in het midden ook.
Dit qua kleur, helderheid en scherpte.

Dus zoek eens 4 lenzen uit die je betaalbaar vindt en ga op deze site ze vergelijken.

PS: Het beeld kan je alleen op goed niveau beoordelen als je de afbeelding tot 100% uitvergroot. Dus 1 pixel beeldscherm is 1 pixel foto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan natuurlijk niet bepalen wat jij betaalbaar vind maar ik gebruik bij mijn Canon 450D een macrolens van Tamron ( zie link) en die bevalt mij heel goed. Volgens mij past deze op elke Canonbody en dus ook geschikt voor jou camera. Ik kan hem je zeker aanraden.