Ben ik mijn foto's nu kwijt (zie uitleg)?

Ik heb net een nieuwe digitale fotocamera gekocht en had de gebruiksaanwijzing nog niet goed gelezen. Ik heb er foto's mee gemaakt, zonder dat ik de geheugenkaart heb geformateerd. Ben ik deze foto's nu kwijt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Als het kaartje geformateerd was niet, en het lijkt erop dat dat het geval was, daar ik uit je verhaal begrijp dat je geen melding hebt gehad, dus doe hem in de PC en kijk of er wat opstaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hem nog niet op de pc aangesloten (had ik nog geen tijd voor), maar op mijn camera kan ik ze gewoon terugzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is er niks aan de hand en heb je de foto's gewoon, kun je de vraag weer sluiten

Andere antwoorden (5)

probeer smart recovery eens wie weet of er toch nog wat boven komt drijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de geheugenkaart niet geformatteerd was, dan kunnen er geen foto's op worden opgeslagen. Maar in dat geval geeft de camera een waarschuwing als je een foto wilt maken, dat ie hem niet kan opslaan. Bij elke digitale camera kun je de foto's bekijken die je gemaakt hebt.
Lukt dat niet?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ze zijn wel opgeslagen, ik kan ze terugkijken.
Nee, je hebt de geheugenkaart niet geformateerd. Maar kennelijk heeft de camera er toch een indeling op gemaakt. Dus die foto's zouden er nog op moeten staan.

Doe die kaart in je computer met een kaartlezer en ga er eens op kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou zo maar kunnen dat de geheugenkaart al geformatterd was! Dan had je dus geen probeem. Was die echter NIET geformatteerd, dan heeft de camera 'm niet herkend en gebruikt die z'n interne geheugen.
Herbekijken van de foto's (review) zou te allen tijde moeten lukken (gesteld dat je ten tijde van het maken van de foto's geen foutmeldingen hebt gehad).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste camera's hebben ook zelf een (klein) geheugen. Als de kaart niet geformatteerd was en de camera kon hem niet gebruiken is de kans groot dat de foto's op de camera zelf zijn opgeslagen.

Weet je trouwens zeker dat ja kaartje niet geformatteerd is? Van SD-kaarten weet ik dat diegene die je in de winkel koopt direct klaar voor gebruik van andere soort kaarten weet ik het niet.