hoe kan ik 2 apparaten laten videochatten?

ik heb 2 android apparaten die ik graag met elkaar zou laten videobellen om de ene als een soort caera te gebruiken als ik niet thuis ben
maar daar heb je meestal 2 verschillende telefoonnummers voor nodig
is er ook een andere manier?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Camera's
1.9K
LeonardN
5 jaar geleden
maar daar heb je meestal 2 verschillende telefoonnummers voor nodig Oh? Waarom? Ik zou gewoon gebruik maken van de Wi-Fi verbinding, en zeker niet via 4g de data gaan versturen. Ook zie ik niet in waarom je 2-richtings zou willen videobellen. Wil je niet een bewakingscamera? Of wil je dat de inbreker jou gezicht ziet als je hem beloert?!

Antwoorden (1)

Met apps die je apparaat als IPcamera laten functioneren. Je hebt daarvoor geen (2de) SIMkaart nodig, sterker nog dat zou een slecht idee zijn qua verbruik en kosten.

---
https://www.androidplanet.nl/tips/smartphone-als-beveiligingscamera/

Het eerste wat je moet doen, is je oude apparaat geschikt maken. Verwijder hiervoor zoveel mogelijk apps en gegevens van het apparaat, zoals je oude foto’s, accounts en apps die het toestel niet meer nodig heeft. Laat wel een Google-account actief: deze heb je nodig om de Play Store nog te kunnen gebruiken. Daarnaast hebben sommige apps deze account nodig om verschillende apparaten aan elkaar te koppelen.

IP Webcam
IP Webcam is één van de populairste apps om van je smartphone een slimme camera te maken. De app laat je op afstand door de lens van je camera kijken, vanaf zowel een andere smartphone of je pc of Mac. IP Webcam kan daarnaast reageren op beweging en geluid, en toont op het scherm wat de huidige datum en tijd zijn.

De gratis versie is volledig functioneel, met een paar kleine beperkingen. Zo is de interface niet aan te passen, en bevatten opgenomen video’s een watermerk. De Pro-versie kost 2,89 euro in de Play Store.

---