Wat is de beste sluitertijd om bij honkbal een mooie "veeg" te krijgen bij de knuppel?

Als je met een telelens fotografeert van 200-300mm, camera op een statief en dan een fotomaakt van iemand die met een honkbalknuppel de bal wegslaat.
De persoon zelf staat redelijk stil, alleen wil ik juist die beweging vastleggen, juist niet door met een snelle sluitertijd te werken want dan bevries je de foto. Ik wil juist graag wat bewegings onscherpte zien in de armen en knuppel zodat juist meer beweging wordt gesuggereerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (3)

Lastig te zeggen; Ik heb geen info kunnen vinden over de snelheid waarmee een knuppel zich beweegt Ik zou beginnen met een 1/30 - 1/15 seconde. 1/60 is de snelheid waarmee je 'gewone' foto's vrijwel zonder beweging vastlegt. Iets langzamer geeft je waarschijnlijk genoeg ruimte om de knuppel te laten vervagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
honkbalknuppels gaan erg snel vergeleken met de veel mindere beweging van de slagman. 1.50 "bevriest zeker de slagman en laat de knuppel dan nog vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is zeer afhankelijk van de hoeveelheid licht er binnenkomt. Ik zou zelf de sluitertijd aan 1/30 sec vastzetten, maar het blijft proberen!
Het lijkt me erg moeilijk om het vast te leggen zoals je wilt, dus kan je beter van alles uitproberen.
Als je een lichtmetertje hebt, ga dan voor de tijd even op onderzoek uit..