Hoe heet het apparaat om op afstand de knop van je fotocamera in te drukken?

Ik zag laatst iemand een apparaatje gebruiken, om op afstand de camera te laten ''klikken''. Het lijkt mij super handig om ook zo iets te hebben, maar ik heb geen idee hoe zo een apparaatje heet? Daarbij weet ik ook niet of het te combineren is met mijn relatief simpele nikon1 J1.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Camera's
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zelfontspanner . Heeft je Nikon dat niet al er standaard op zitten .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een zelfontspanner is niets anders dan een timer; dat is dus wat anders dan @xKimms bedoelt.

Het beste antwoord

Veelal gebeurd dit met een draad, vaak gekoppeld aan de flitsschoen, en heet een draad ontspanner
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Afstandsbediening camera. En die heb je in verschillende uitvoeringen.
8 jaar geleden
gevonden !
maar even goed lezen of er misschien een verschil is tussen het amerikaanse model en europees ? (dat V1 V2 is me niet duidelijk)
dit model is uit de markt genomen dus
of je deze nog in Nederland kan vinden weet ik niet
en voor hetzelfde geld is het een afwijkend type ?
het zou in de handleiding te vinden moeten zijn of er additional accessoires"" te krijgen zijn ?

Toegevoegd na 8 minuten:
koop deze niet zomaar aangezien het natuurlijk een Amerikaans model is Wellicht hebben deze een andere ir freq gebied dan die van europa ? geen idee hoe dat werkt
kijk of je dit model in Nederland kan vinden dat heeft de voorkeur
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ook op Nikon Nederland wordt deze vermeld, zie http://www.nikon.nl/nl_NL/product/accessories/slr/slr-connectivity/remote-control/infrared-remote-control-ml-l3 Geschikt voor jouw camera, zo te zien. En o.a. te verkrijgen via camerawarehouse, met o.a. fysieke winkels in Amsterdam en Haarlem, zie: http://www.camerawarehouse.nl/nikon-ml-l3-ir-afstandsbediening.html