Wat is het tikgeluid dat ik hoor na het filmen met mijn fototoestel?

Als ik een filmpje heb opgenomen met mijn fototoestel hoor ik bij het afspelen een hinderlijk getik. Wat is dat en hoe kan ik dat voorkomen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
1K
Ritsuka
9 jaar geleden
Is het regelmatig of onregelmatig?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maak eens een opname binnen zonder het toestel vast te houden. Welk merk/model is het?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het geluid is onregelmatig.
Het is een Canon ixus 220 HS
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
MrTomaat: Ik heb het volgende getest:
Toestel op tafel gezet en gefilmd. Resultaat GEEN getik met afspelen.
Toestel in de hand gehouden en gefilmd, rustig bewogen. Resultaat WEL getik met afspelen. Toestel in de hand gehouden en gefilmd, stlstaand beeld. Resultaat WEL getik.
Wat kan de oorzaak zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=v6poNhs8wqE Je bent niet de enige.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=PsEsfTHChr8

Het beste antwoord

Het is vaker voorkomend probleem bij Canon ixus camera's.

https://www.youtube.com/watch?v=PsEsfTHChr8
https://www.youtube.com/watch?v=v6poNhs8wqE

Teruggaan naar de verkoper.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Mr Tomaat. Bedankt voor het antwoord. Het is inderdaad precies zoals op de Youtube filmpjes. Maar gelukkig minder erg.
Ik heb het toestel al enkele jaren, dus geen garantie meer en het valt me de laatste tijd pas erg op. Ik denk dat er weinig aan te doen is.

Andere antwoorden (1)

Mogelijk hoor je het geluid van het overschakelen, naar het volgende deel van je film.
Filmbeeldjes over zetten naar een filmprogramma, hierna bewerken en renderen.
Dan zijn al je stukjes film aan elkaar geplakt zonder hinderlijk geluidje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het geluid is te horen TIJDENS een filmpje en niet tussen 2 filmpjes in. Ik heb de bewerkte filmpjes opgeslagen op de PC en dan is het geluid nog steeds te horen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mogelijk is het dan het tikken van je lenskapje, van je foto toestel ( heb ik ook gehad) of dingen aan je kleding die ongemerkt ergens tegen aan tikken.