Wie heeft er een digitale spiegelreflex camera?

En wat voor spiegelreflex camera?
Wat zijn voor jou de voordelen van die camera?
(zelf heb ik de EOS 450D van Canon)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

koop de consumentengids van deze maand en verlustig je in een uitgebreide test van digi en spiegel cameras. laat je oordeel af hangen van de meeste punten in de test, dan doe je een goede keus!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een Nikon D80 :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb een Pentax K10D :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb er één, ook toevallig de eos 450D, maar pas sinds gisteren. Ik kan je dus nog niet vertellen of ik voordelen ervaar boven de standaard digitale camera.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Canon 300D (of is het de 350D)
Heb 'm al 4,5 jaar en ben nog steeds dik tevreden.
Ik had daarvoor dezelfde maar dan analoog.
Maakt super plaatjes zelfs in de dummie stand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben helemaal Nikon verslaafd. Grote voordeel is het enorme pakket aan beschikbare lenzen, flitsers en instellingen. Ook het feit dat hij achter elkaar blijft doorschieten, ideaal bij het fotograferen van wild spelende kinderen.

Heb ook nog dagelijk een zakfotocameraatje bij me voor de kiekjes, maar zodra ik weet dat er kans is op leuke foto's dan gaat of het kleine fototasje mee, of de levensgrote rugzak. Echt genieten.

Foto gemaakt, zonder gebruik van photoshop... alleen de instellingen van de camera gebruiken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb zelf de EOS 300D (behoort alweer tot de antieken )

Voordelen tov digitale compact camera
-snelheid
-ruis niveau
-beschikbare lenzen
-creative vrijheid
-fotokwaliteit

Nadelen tov digitale compactcamera
-gewicht
-prijs

Zeker het formaat van een spiegelreflex wil nog wel eens een reden zijn om de camera thuis te laten simpelweg omdat je geen zin hebt om dat ding de hele dag mee te zeulen. (bv een dagje efteling ofzo)
Daarom heb ik net als mijn voorganger ook een kleine compact tot mijn beschikking. Maar deze kan lang niet tippen aan mijn bejaarde EOS.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sinds ongeveer een jaartje ben ik de trotse bezitster van een Canon EOS 400D. Ik had al een 18-55 objectief en sinds vorige week een Tamron 70-300 macro/tele objectief. Ben met camera en objectieven heel erg tevreden. Ik heb ook nog een kleine oudere Sony cybershot, maar die is "maar" 4 megapixels en kan echt niet tippen aan mijn Canon.