Welke lens voor de canon D350 heb ik nodig om een wazige achtergrond te kunnen krijgen in de verte?

Beste lezer, ik heb een oude camera gekocht; de canon D350. Daar zit een 18-55mm lens bij. Daar krijg ik als ik mijn diafragma op zijn laagst zet en dichtbij het object (persoon) ga staan wel een wazige achtergrond maar ik wil dat ook als ik ver af sta dat krijgen. Vb ik wil een persoon volledig in beeld krijgen en dan alsnog een wazige achtergrond hebben. Welke betaalbare lens kan ik het beste nemen? Ik heb totaal geen kaas ervan gegeten gezien alles voor mij nieuw is! Bedankt voor jullie hulp!

Toegevoegd na 6 minuten:
Zie foto als vb (heb wel even de hoofd van de persoon geknipt omdat ik niet wist of dat mocht)

Toegevoegd na 8 minuten:
#

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Een teleobjectief is hiervoor geschikt. Die zijn op de tweedehands markt wel te koop. Omdat je portretten wil maken is een diafragma van 1.2 of 2.2 wel lekker. Maar bedenk dat hoe verder je van je onderwerp afstaat de rest ook steeds scherper wordt. De stand oneindig op de lens vaak een slangetje moet dus vermeden worden omdat dan alles scherp gaat worden. Maar tegenwoordig is met fotoshop alles weer achteraf te beïnvloeden dus ook de scherpte. Het is maar nat wat je wilt.en voor portretten is ook een goedkopere lens best geschikt. Merk lensen blijven meestal duur.