Kan iemand mij een fotografie cursus aanbevelen? En wie weet een goede spiegelreflexcamera voor een beginner op weg naar semi professioneel fotograaf.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
1.1K

Antwoorden (2)

Diverse gemeenten bieden algemene cursussen aan voor beginnende fotografie en andere kunst vormen.Lijkt mij een goed uitgangspunt. Er zijn ook schriftelijke cursussen, is minder.
Wat betreft de camera; Aangezien je (aan de vraag te beoordelen) nog niks hebt, kun je eens kijken bij Kamera Expres of Konijnenberg naar de instap modellen van Nikon of Canon (er is ook nog wat van Pentax en Sony, maar als je verder wilt is dat minder) Vooral een Nikon kan grote voordelen bieden, omdat die jongens als sinds tientallen jaren dezelfde vatting gebruiken en heel veel spul aan randapparatuur goed backward compatible is, en ook goed tweedehands te vinden is.
Als je echt zeker weet dat je ermee verder wil gaan, is het aan te bevelen om eens te kijken neer een D90. Is wel een "oud" model, maar is voor iemand die begint wel een aanrader vanwege de mogelijkheden en beperkte bestandsgrootte.
Veel MegaPixels klint leuk, maar is bij het bewerken een crime, zeker als je alles nog onder de knie moet krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fotovakschool Statief.
Bij Statief kun je een 4-jarige vak-opleiding fotografie volgen. In deeltijd en naar keuze overdag of 's avonds.
http://statief.nl/

Iedere spiegelrefelxcamera is goed voor een beginner.
Een tweedehandse, met twee objectieven, daar ga je mee starten.

En op de opleiding leer je, dat het niet de camera, maar de fotograaf is,
die uitmaakt of een foto goed is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iedere spiegelreflex.....
Er moet toch wel de mogelijkheid voor compleet handmatige bediening opzitten,maar hij moet ook niet te ingewikkeld zijn, dan ziet een beginner door de bomen het bos niet meer.