Is het mogelijk iets te filmen zonder de camera de clips opdeeld in clips van 2gb?

Het probleem is dat mijn camera tijdens het filmen na 2gb aan een nieuwe clip begint. Echter bij het monteren hapert precies op dit punt het beeld en het geluid. Is hier wat aan te doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's

Antwoorden (1)

Wat je kan doen is een 'append' van die video chunks in één bestand en kijk dan eens of je in de montage nog steeds een hapering hebt.

Doe in een DOS venster het volgende (vanuit gaande dat bijvoorbeeld als test twee bestanden in de 'losse-clips' directory staan in de root C: en de extensie moet worden veranderd in de dezelfde extensie van de twee losse clips)

typ -> uitvoeren of run in het uitvoervenster -> cmd (hierna opent zich een DOS venster)

typ in dos venster het volgende:

cd c:\losse-clips
copy *.* C:\nieuwefilm.extensie

Als de commandprompt terug komt staat er in de root van C:\ een bestand wat nieuwefilm. heet die twee keer zo groot moet zijn als één chunk(4GB)

Importeer deze in je montage software en check of er nog een frame jump / hapering plaatsvindt precies op de helft van die clip....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Da's raar welk format zijn die filmbestanden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Okay, da's een mpeg transport stream...Er bestaat geen mogelijkheid in de camera de chunksize te verhogen, die copy truuk lukte niet.
Ik kan maar één ding bedenken en dat is het stitchen van deze bestanden middels ffmpeg...Het valt buiten de scope van deze vraag om dit te beantwoorden maar als je googled op 'stitching ffmpeg' krijg je genoeg CLI voorbeelden....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@j4ck1nth3b0x: Correctie op bericht -- Het venster dat geopend wordt bij uitvoeren van het commando 'cmd.exe' is géén DOS-venster. In Windows 9x-versies en daarvoor startte commando.com nog wel een DOS box, maar in de op NT gebaseerde versies komt DOS niet voor. De opdrachtprompt emuleert MS-DOS, maar is het niet.
Voor huis, tuin en keukengebruik is het verschil niet wezenlijk, maar voor een goed begrip wel (bv. waarom je in de commandprompt niet dezelfde programma's kunt uitvoeren die je vroeger wel onder Win 9x kon uitvoeren).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja dan kan ik niet anders concluderen dat je camera die files niet correct afsluit en opnieuw begint...In de professionele wereld was dat vroeger met Avid op een OMF filesysteem precies hetzelfde. Het bestand werd afgesloten op een odd field en de volgende bestand begon dan ook weer met een odd field... Maar jij filmt niet interlaced toch? Ik heb nog één tip voor je, kijk in de (advanced) instellingen van je camera of zo'n bestand afgesloten wordt op een i-frame (vink het aan als het kan) en als je het mag instellen gebruik dan zoveel mogelijk i-frames in je GOP, en maak de GOP lengte niet meer dan 12 frames. Het lijkt erop dat als je progressive filmt de stream niet afgesloten wordt op i-frame maar een p-frame of b-frame. Bij stitching worden die GOP genegeerd en wordt de voorlaatste GOP waar nog op een i-frame geëindigd wordt genomen als eindpunt van dat bestand...kortom je mist nog de allerlaatste open GOP....typische GOP voor een MTS kan wel +24 frames bevatten...worst case is dat je een seconde kan verliezen aan het eind. GOP=GROUP OF PICTURES