Welke lens en reflexcamera is goed voor airshows?

Ik heb altijd an een passie gehad voor vliegtuigen.Nu ben ik over laatst naar een airshow gaan kijken op kleine brogel.Ik heb een digital still camera van sony ( 16 mega pix , 16x optische zoom , 24mm groothoeklens)Nu zou ik een spiegelreflexcamera en een goede lens kopen voor een airshow( vliegtuigen van ver en kort en soms op hoge snelheid kunnen fotograferen).Welke raden julie mij aan?Ben beginner en wil graag uitbreiden naderhand.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
1.7K

Het beste antwoord

Wat voor SLR je neemt is niet zo heel belangrijk Zelf heb ik de Nikon D7100, hiermee kan je snel achter elkaar ongeveer 6 foto's maken, dan is de buffer vol en moet ie de foto's eerst wegschrijven. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik niet weet hoeveel je achter elkaar kan maken als je in jpeg fotografeert, ik fotografeer in raw. Je kan beter in goede lenzen investeren. Voor het fotograferen van vliegtuigen kom je al een heel eind met een 70-300. Hiermee kan je ook nog redelijk uit de hand fotograferen.
Bijgaand een foto gemaakt vanuit de tuin met een Nikon 70-300 4.5-5.6 ED tijdens een van de vele vliegoefeningen van defensie de afgelopen tijd boven de Marnewaard.
Een lichtsterke lens is echter veel mooier maar ook flink duurder, kom je snel over de €1000

Toegevoegd na 13 uur:
En nog even een tip, Kijk voor je iets koop of je iets kan lenen. Je zou niet de eerste zijn die duur materiaal koopt wat een half jaar later voor de helft van de prijs op Marktplaats te koop staat. En als je besluit wel iets aan te gaan schaffen, kijk dan eerst eens op MP Daar staat nog weleens iets op van mensen die spijt hebben iets te hebben aangeschaft en het voor een zacht prijsje verkopen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Merci voor je uitleg.IK ben een beginneling dus ik ga geen duizend euro uitgeven voor een body of een lens.Later misschien wel als het beter gaat.Nu is de nikon d3200 en de nikon d3300 een goed toestel om te beginnen(airshows) of beter een canon?