Welke verlichting moet ik hebben zodat ik geen schaduw krijg?

Ik ben op zoek naar verlichting, liefst aan het plafond, waardoor ik geen schaduw op mijn werk heb. (ik tatoeer). Ik hoorde dat je dan (led) tl lampen in het vierkant moet ophangen aan het plafond. Maar weet niet of het waar is. Ik ben dus op zoek naar een goede lamp/verlichting welke geen schaduw op mijn werk geeft...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
5.3K

Het beste antwoord

TL licht is het licht waarbij je het minste last hebt van schaduwen. Om deze reden wordt het ook vaak in kantoren gebruikt.
Niet zo gezellig wellicht maar wel effectief.

Dus een TL-bak aan je plafond. :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maakt het dan nog uit of je 1 TL lamp ophangt (in het midden) of 4 lampen in een vierkant?

Andere antwoorden (2)

In principe kun je altijd schaduw hebben. Maar een TL-lap is zoals gezegd het meest effectief. Wat je echter ook kan doen, is gewoon een extra lamp gebruiken op je werkplek. Op die manier heb je een wat gezelliger licht wanneer je wat anders doet. TL-licht geeft zo'n werk-sfeer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maakt het dan nog uit of je 1 TL lamp ophangt (in het midden) of 4 lampen in een vierkant?
Wij gebruiken zelf op ons kantoor LEDstrips die aan het plafond zijn gemonteerd. Hierdoor komt het licht uit verschillende hoeken, waardoor schaduw tot een minimum wordt beperkt. We raden hiervoor de kleur "Helder wit" aan.

met vriendelijke groet,

Arjan