Wat valt er te verwachten van de batterij duur van onderstaande camera?

http://www.kieskeurig.nl/digitale_camera/fujifilm/finepix_hs10/specificaties/897298/
Deze camera lijkt me wel wat,het enige wat me weerhoud is het feit,dat er 4 AA batterijen in gaan.Gezien de mogelijkheden van deze camera vraag ik me af of die batterijen niet binnen een mum van tijd op zijn.
Wat aangegeven wordt,is dat je 300 photo's kan maken met één set batterijen,maar dat haal je sowieso niet.De helft zou al mooi zijn.
Alvast bedankt voor ieder advies.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

Als ik de reacties lees,denk ik: het heeft allemaal iets. De camera is door de fabrikant onder vaste omstandigheden, met vaste sluitertijd en met en zonder flits, binnen getest, en dan makt ie 300 foto's. De camera is ook niet bedoeld voor mensen die constant fotograferen, maar duidelijk voor mensen die zo af en toe wat plaatjes schieten, en dan zijn penlights zo gek nog niet, want altijd en overal te koop, dus : sta je ineens leeg, dan heeft de buurtsuper wel weer voeding voor je. Weet je dat je een groot aantal foto's achter elkaar gaat maken (je gaat bijvoorbeeld voor je buurmeisje de trouwreportage doen), dan zet je van te voren een nieuw setje erin, en je kunt je 300 (waarschijnlijk iets minder, denk zo rond de 200) foto's maken. Neem een extra setje mee, dan ben je safe.
M.a.w. Als jij een veelpleger bent, is deze camera niks voor jou, ben je een "af en toe schieter" dan kun je er veel plezier van hebben.
Als de camera (even navragen) ook met 1,2 volt accu's uit de voeten kan is een dubbel setje GP ReCyko accu's een prima oplossing (Lader plus accu's o.a. bij conrad te koop)
Gaan heel lang mee, vanwege de zeer lage zelfontlading, heb ze ook in mijn Nikon D80 batterypack.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Moderne camera's gebruiken minder stroom dan vroeger. Met 4 AA-batterijen zou je de 300 foto's wel moeten kunnen halen. Dan moet je niet te lang wachten bij iedere foto en niet teveel flitsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is dus inderdaad reclame. Wat van belang is:
1 hoe vaak moet je flitsen.
2 hoe vaak gebruik je de zoomlens
3 Wat is de buitentemperatuur, hoe kouder hoe sneller de batterijen op zijn.

Het is dus beter te kijken of er ook een accu in kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn al batterijen van 3800 Mah vrij op de markt verkrijgbaar. Kijk maar even op Ebay.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk. Dit batterijen is echt een keuze killer.
Je hebt altijd geklooi met die losse batterijen. Dus wil je minimaal een extra setjes hebben. Natuurlijk ook oplaadbaar, plus een goede en snelle lader. Al met al een hoop geklooi en kosten en moeite.

Ik zou nog even verder zoeken, waarbij je dus vooral op zoek moet gaan naar 1 verwisselbare accu (lithium ion) met het liefst een aparte lader (meegeleverd uiteraard).
Ook hier wil je wel een extra accu aanschaffen, omdat je natuurlijk nooit zonder wil komen te staan.
De aparte lader is handig om eenvoudig te laden en eventueel te laden als je aan het schieten bent.

Die accu's zijn veel meer de moeite waard en blijven heel lang op voldoende capaciteit.

Ik heb bij mijn allereerste camera (10 jaar geleden, 1,3 MPixel) ook met 4 batterijen. Deed toen redelijk wat mee, maar met de jaren kon ik amper nog 1 foto maken. Ook met nieuwe batterijen. Dit zegt iets over die tijd. Natuurlijk is het beter, maar verwacht geen wonderen. Energie is en blijft een kostbaar gegeven.

Bovendien is de camera gemaakt voor 4x 1,5V. Niet de 4x 1,2V van de oplaadbare accu's.

Toegevoegd na 55 seconden:
Oh ja en natuurlijk de energie verlies, ook al gebruik je de camera niet!.

Ga voor Lithium Ion.