Hoe komt het dat batterijen in een warm klimaat langer werkzaam zijn dan in een koud klimaat?

Het gaat in dit geval om de batterij van een digitale camera.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Camera's

Het beste antwoord

omdat de moleculen die in de batterij stogffen zitten bij warm weer langer actief blijven en sneller bewegen dan bij koud weer
Door dat deze moleculen langer en bewegen gaat de batterij langer mee

Toegevoegd na 4 minuten:
Onder extreme weers- of gebruiksomstandigheden (lager dan -20° of hoger dan +55° Celsius) werken oplaadbare batterijen beduidend beter dan eenmalige batterijen.