Met welk soort camera kun je meer dan een uur onafgebroken filmen?

Ik gebruik normaal gezien simpele digitale fototoestellen met HD videofunctie, maar daarmee kan ik slechts een 10-tal minuten filmen. Ik wil dus een digitale camera die in HD minstens een uur kan filmen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Camera's
1.5K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Je probleem is niet de camera, maar het opslagmedium. Met elke camera kun je zeker een uur filmen, zolang deze camera zijn data (of analoge signalen) maar ergens naar toe kan schrijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. Sommige fotocamera's hebben een softwarematige limiet opgelegd om zo niet als videocamera geïmporteerd te hoeven worden. Ook al heb je dan een 64GB kaartje dan nog maakt hij opnames van ~15min.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Maar dan importeer je ook geen "camera" maar een ander apparaat, b.v. een telefoon ! De telefoon (als geheel) heeft dan de beperking. De camera erin (het onderdeel) an sich heeft dat probleem niet.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
@MrTomaat
Overigens heb je me wel helpen begrijpen wat de vragensteller met "camera" bedoeld. Ik had nog niet het beeld van een fotocamera voor ogen. :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het verschil gaat om videocamera(recorder) vs fotocamera. Ik heb het helemaal niet over telefoons. Maar het geldt ook voor telefoons, het maakt een instantie niet uit hoe je het beestje noemt, het gaat om de functie die het heeft. Zo kan ik ook geen auto importeren met een ingebouwd machinegeweer ook al noem ik het een auto. http://uk.reuters.com/article/2007/07/17/tech-eu-cameras-trade-dc-idUKL1777271820070717 Je hoeft als camerafabrikant die limiet niet op te leggen, maar dan moet je dus meer importheffing betalen, of je kan als consument met een hack soms die limiet er af halen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Klopt ! Ik had het over "andere apparaten" (dan een videocamera). Als voorbeeld noemde ik een telefoon en jij een foto-camera. Maar nogmaals: ik had in eerste instantie geen foto-camerera in gedachten bij het woord "camera" dat de vragensteller schrijft, vandaar de verwarring. Dankzij jouw reaktie is het kwartje gevallen, waarvoor dank.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reactie was geplaatst toen ik jouw reactie nog niet zag.

Antwoorden (1)

Dan moet je een videocamera kopen. Deze zijn bestemd voor lange opnames.

Prijs kwaliteit maakt een spiegelreflex camera met videofunctie wel beter beeld. Maar hiermee kan je maximaal 15 minuten mee filmen en dan is je CMOS (beeld-sensor) oververhit.

Wil je het beste van 2 werelden dan moet je een professionele videocamera kopen bijvoorbeeld een XDCAM van Sony maar dan praat je niet over kleine bedragen.

Maar ik denk dat een simpele videocamera voldoende is.