wil iemand me helpen om een geschiktere lens te vinden voor de Canon EOS 1100D?

fotograferen is altijd al een passie geweest, nu wil ik mij er eindelijk in verdiepen. een jaar geleden kreeg ik de Canon Eos 1100D + EF-S 18-55 mm voor mijn verjaardag maar ik wil een 'breder zicht'. wil iemand me tips geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dus deze bv. niet? had ergens gelezen dat ik naar 75-250 of zo moest gaan...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan wordt je beeld alleen maar nauwer. Je kan dan bijvoorbeeld de overbuurman zijn naamplaatje vol in beeld krijgen vanuit jouw huis. https://www.google.nl/search?q=wide+angle+tele+zoom+example&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=x4A9U7WIBsKbOvT0gMAE&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1280&bih=733#facrc=_&imgdii=_&imgrc=1wEzdtL54lTV2M%253A%3BvHSkQzRvBWMoOM%3Bhttps%253A%252F%252Fwww.ricoh.com%252Fr_dc%252Fphotostyle%252Fknowledge%252Fbasic%252Fwide%252Fimg%252Fwha_bod_img_01.jpg%3Bhttps%253A%252F%252Fwww.ricoh.com%252Fr_dc%252Fphotostyle%252Fknowledge%252Fbasic%252Fwide%252Fwhats.html%3B493%3B355 Misschien ga je het nu snappen. Lager getal is wijder. Dat is wat ik een breder zicht noem. Als iemand 75-250 adviseert of je dat begrepen hebt snap er iemand iets niet.

Het beste antwoord

Je hebt nu 18-55 mm "brandpunt" beter zou zijn als fabrikanten beeldhoeken zouden meegeven. 18 mm op aps komt uit op ongeveer 64° beeldhoek, 55 ongeveer 25°.
Als je dus meer in beeld wilt hebben, zul je dus op zoek naar een grotere beeldhoek, is een korter "brandpunt". Er zijn objectieven van af 8mm, ongeveer 130-140°, de Sigma 8-16. Daarnaast meerdere van 10 en op (10-20 en 10-24, 12-24).
Houd er rekening mee dat die extreme beeldhoeken wat oefening vragen. De vervorming valt in de praktijk nogal mee, zeker als je een objectief van Canon op je Canon zet, die zal "automatisch" corrigeren, anders zul je dat in een fotobewerkingsprogramma achteraf moeten doen.
Een andere vervorming die NIET te corrigeren is, is het breder/ovaal worden van vormen aan de rand en zeker in de hoeken, een supergroothoek zal nalelijk alles in een platvlak stoppen, wat ie onder een hoek ziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet dan naar het laagste getal kijken, nu is dat 18mm, als je wijder wil moet je dus lager dan dat gaan.

http://tweakers.net/categorie/925/cameralenzen/producten/#filter:PY1BCsIwFETvMutYfopBmgMUXLjqUlyE9COR1IakiFhyd38QXM3MY4bZseaZ8xg4zrBIOTwK1A9Oa96EueL_JLE_S--gFZK78xQ-DKuJVFt6voQnrIQivTHEjXOB3dEfh6Hpy0XYK7Q5GdyqQm-IGl_aDNSR_CzuLV6bzqDW-gU

Hou er wel rekening mee dat met zulke wijde lensen je snel vervorming krijgt, barreldistortion. Dat is er met software wel weer (gedeeltelijk) uit te halen.

http://www.andromeda.com/people/ddyer/photo/bookcase-wide-original-large.jpg