welke camera is geschikt voor film als fotografie?

Bedoeling is een foto film combi te maken van een project, ik weet dat je met cameras ook kunt filmen, ik denk aan een spiegelreflex van canon of nikon maar weet niet welke het geschikste is, zaken als geluidsweergave zijn ook erg belangrijk bij het filmen, natuurlijk ook het beeld.
Spiegelreflex cameras geven naar mijn gevoel de mooiste beelden. Intussen heb ik al gezocht uit vorige vragen maat er was nog geen vraag gesteld naar de combinatie camera film

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Camera's
1.2K

Het beste antwoord

De canon 70D is de combi die je zoekt. Heb hem zelf ook met dezelfde reden gekocht.
De foto's zijn prachtig, goede sensor, goed autofocus systeem, goede kleurrendering. En de video is ook heel goed, met een externe microfoon erin kun je video's maken waardoor iedereeen verbaasd zal zijn. Het mooie aan de 70D is dat het de eerste canon camera is die continu scherpsteld voor video. Ik heb dat vorige week met een reportage gezegd en hij was 99% van de shots raak, mede door het touchscreen. Zelf had ik het met mijn hand niet beter gekund.
Op internet staan ook vele goede voorbeelden en reviews.
Succes met zoeken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
*gezegd = getest
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij is een paar maanden geleden uitgekomen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Bekijk ook dit filmpje vanaf de helft en je zal begrijpen hoe belangrijk een goede autofocus is. Deze is tot nu toe altijd belabberd geweest bij DSLR's. Camcorders doen dit velen malen beter, maar de 70D begint nu op een acceptabel niveau te komen waar de d7100 (en bijna elke andere DSLR zwaar teleurstelt). De enige oplossing is dan handmatig focussen, wat een enorm lastige taak is, zeker als je ook nog zoomt of pant(heen en weer beweegt).

https://www.youtube.com/watch?v=YUtmWkBinIk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedenk ook dat je voor het geld van een 70D makkelijk een 1100D of 600D kan halen en er een losse camcorder bij kan halen, die veel makkelijker een goed filmpje kan schieten. Het enige wat je dan inlevert is het gebruik van losse kwaliteitslensen om te filmen.

Andere antwoorden (3)

Ik zou ook eens kijken naar een bridge camera, waarbij de panasonic lumix fz200 bivenaan mijn lijst staat. Foto's zijn haarscherp mede door de lens van Leica, de zoom van 24-600 is over het hele bereik lichtsterk met een diafragma van 2.8 en je kunt er een externe microfoon op aansluiten.
10 jaar geleden
De Sony SLT-A77 is een prima camera voor foto's en zeker ook voor filmen. Het heeft het niveau van een goede spiegelreflexcamera. Zelf gebruik ik die ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn tevens een tal van accessoires toe te voegen zoals lenzen, externe microfoons, belichtingen, etc.
10 jaar geleden
Ik gebruik m'n Canon 5d Mark II voor zowel foto als video opnames.
Om het geluid nog beter te krijgen kan er op een 5d ook een externe microfoon worden aan gesloten.